تارا اتوماتیک V4 با موتور ضعیف را بشناسید
به گزارش مجله یک کامپیوتر، در حالیکه تارا اتوماتیک V4 / تارا V4 به عنوان تارای سال معرفی شده است، انتظار می رفت به جای موتور ضعیف TU5P با 113 اسب بخار از موتور EFP با 160 اسب بخار دنا جوانان در این خودرو استفاده می شد.
خبرنگاران - الهام زهره وند: در تارا اتوماتیک تیپ V4 ایران خودرو سعی نموده است مسائل تارای معمولی را حل نماید.
ویدیوی معرفی تارا V4 را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس که در ادامه آمده است دیدن کنید:
تغییرات در تارا اتوماتیک V4
به این ترتیب در تارای سال دوربین دنده عقب دینامیک، قابلیت بازشدن در صندوق عقب با تشخیص حرکت پا، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده، گرم کن برای صندلی های ردیف جلو، آینه کرومیک، وجود دو موبایل باکس ر دو طرف کنسول میانی، چراغ محفظه داشبورد چراغ آفتاب گیر راننده و تودوزی متفاوت صندلی ها از جمله تغییرات نسب به تارای معمولی هستند.
عکس: ٰورق بدنه تارا
اما نکته آنجا است که همچنان در بدنه خودرو از ورق نازک استفاده شده .
برای آگاهی از جزئیات بیشتر این موضوع ویدیوی زیر که نشان می دهد ورق بدنه تارا ضعیف است و نیز ویدیوی پاسخ کارشناسان ایران خودرو را در کانال یوتیوب خبرنگاران که در زیر آمده است دیدن کنید:
موتور ضعیف تارا اتوماتیک V4
از طرفی با وجود قیمت بالای خودرو موتور این محصول با رانا پلاس و پژو 207 که خودروهایی در کلاس کوچک تر و مقرون به صرفه تر هستند مشابه است.
موتور کنونی تارا V4 با توجه به وزن خودرو قدرت مناسب ندارد. با وجود اینکه تارا دارای ایمن ترین پلتفرم در محصولات داخلی است، اما استفاده از ورق نازک بدنه و موتور نامناسب سبب شده است تارا اتوماتیک سال ملقب به تیپ v4 نتواند انتظارات را برآورده کند.
تارا تیپ V4 از موتور TU5P چهار سیلندر 1.6 لیتری با قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن متر بهره می برد. حال آنکه ایران خودرو موتور EFP با قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر را می توانست روی محصول پرچمدار خود قرار دهد.
اینجا فیلم کامل تست های خبرنگاران را دیدن کنید:
تست و آنالیز وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ
آنالیز و تست دنا جوانان با موتور EFP
همه چیز درباره پژو 207 مولتی کالر؛ آیا ارزش خرید دارد؟
ساینا اس سایپا تست و آنالیز شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!
تست و آنالیز دنا پلاس توربو اتوماتیک
تیبا سایپا را دقیق بشناسید
سمند سورن پلاس تست شد؛ شتاب خوب و دیگر هیچ
رازهای پژو پارس با موتور نو؛ تست پرشیا زیر فشار
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی
ورق بدنه تارا استاندارد است؟ ایمنی خودرو تارا مورد تایید است؟
تاکسی سمند دوگانه سوز با یک میلیون کیلومتر پیمایش در موزه آرام گرفت
قرارداد مهرکام پارس با BMW به کجا رسید؟
منبع: بیت ران