تارا و دنا به فناوری خودروهای متصل مجهز می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فناوری خودروهای متصل یک عامل مهم در پیشرفت های فناورانه است. با وجود این فناوری، خودرو می تواند به وسیله اینترنت با شبکه های بیرونی ازجمله سیستم های شهری و موبایل های هوشمند ارتباط برقرار کند. بعلاوه خودرو به وسیله تکنولوژی اتصال به اینترنت می تواند قابلیت های بیشتر و کابردی تری را فراهم کند؛ ازجمله مهم ترین کاربردهای آن برنامه ایمنی و مدیریت ترافیک است.

تارا و دنا به فناوری خودروهای متصل مجهز می گردد

طبق تفاهم نامه مشترکی که میان گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) به امضا رسید، در آینده ای نزدیک محصولات این گروه صنعتی از فناوری خودروهای متصل بهره مند خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: یکی از الزامات موجود براساس برنامه های توسعه فناوری های خودرویی در محصولات ایران خودرو، بهره مندی از فناوری خودروهای متصل است که باتوجه به ظرفیت های موجود، دستیابی به این هدف با همکاری شرکت ارتباطات سیار ایران دنبال خواهد شد.

فرشاد مقیمی اضافه نمود: باتوجه به هدف گذاری اجرا شده در ارتقای رضایت مشتریان، این پروژه تعریف شد تا طبق تفاهم نامه امروز ظرف مدت کوتاهی مطالعات و آنالیز های لازم صورت گیرد تا خدمات مورجهانز در حوزه خودرویی اولویت بندی و پروژه ها یکی پس از دیگری به اجرا گذاشته گردد.

قبل از اینکه یک خودروساز تصمیم بگیرد که به حوزه خودروهای هوشمند وارد گردد، باید تیم های مدیریت استراتژیک مجموعه ای از شاخص ها را کنترل کند؛ چون در بعضی موارد زمانی خودروهای هوشمند وارد این فرایند می گردد که خودروساز در زمینه اجرای پروژه ها، فرآیندهای اقتصادی و نیروی انسانی آمادگی لازم را ندارد.

مقیمی در ادامه تأکید کرد: به زودی شاهد تجهیز محصولات ایران خودرو به فناوری خودروهای متصل خواهیم بود. تعریف این پروژه آغازی در جهت حرکت ایران خودرو در افق فراوری خودروی هوشمند با همکاری همراه اول و شرکت های دانش بنیان تخصصی این حوزه است. بعلاوه می توانیم بازخوردهایی را از محصولاتی که در اختیار مشتریان قرار گرفته است دریافت و برمبنای آن، پروژه های نوی را برای ارتقای محصولات تعریف کنیم. درنهایت، نتایج حاصل از این اطلاعات و زیرساخت های فراهم شده منجر به ارائه انواع سرویس های مبتنی بر خودروی متصل و درادامه خودروی نیمه خودران و خودران در آینده نزدیک خواهد شد.

آگهی های خرید و فروش دنا

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، خودروی تارا اتوماتیک، تارا دستی و دنا پلاس دنده اتوماتیک ازجمله محصولاتی است که در مرحله اول، مجهز به فناوری خودروهای متصل خواهد شد. بعلاوه محصول کراس اوور نو ایران خودرو (پروژه K125) هم از ابتدای عرضه به بازار مجهز به این امکان خواهد بود.

در جهان، دیگر روش های سنتی در صنعت خودرو استفاده نمی گردد و پیش بینی می گردد که خودروهای متصل تا سال 2030 نه تنها جای ناوگان امروزی را بگیرد، بلکه نزدیک به 750 میلیارد دلار عایدی ایجاد کند که در فضای رقابتی خودروسازان رقم قابل توجهی است.

لازم به ذکر است که بر اساس فاز اول این پروژه و همکاری مشترک، محصولات ایران خودرو مجهز به فناوری اتصال پذیری (connectivity) خواهد شد. بر این اساس، امکان ارسال و دریافت اطلاعات از خودرو به واحدهای امدادی و دریافت سایر خدمات مورجهانز وجود خواهد داشت. بنابراین محصولات گروه صنعتی ایران خودرو دارای امکاناتی مانند ردیابی خودرو، امکان پیش بینی و تشخیص خطای خودرو، امکان برقراری تماس اضطراری و درخواست امداد در حوزه خدمات پس ازفروش به صورت آنی خواهد شد.

راننده ها می توانند به وسیله سیستم ردیابی مسائل فنی خودرو را از راه دور ببینند و مشکل ماشین را از راه دور حل نمایند و بعضی اجزا را فعال یا غیرفعال نمایند. رزرو 24 ساعته هتل نوعی از امکانات فناوری خودروهای متصل است.

قیمت خرید و فروش تارا

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 78959

به "تارا و دنا به فناوری خودروهای متصل مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تارا و دنا به فناوری خودروهای متصل مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید