تحقیقات آمریکا از بانک استاندارد چارترد درباره معامله با ایران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، بیل وینترز مدیرعامل بانک استاندارد چارترد در اطلاعیه ای به کارمندان ارشد این بانک با اشاره به گزارش های اخیر رسانه ها گفته است که حجم بزرگ پرداخت هایی که اکنون درباره آنها تحقیق می شود به قبل از سال 2012 بازمی شود و هیچ کدام آنها به سال 2014 نمی رسد.

تحقیقات آمریکا از بانک استاندارد چارترد درباره معامله با ایران

تحقیقات در دست انجام بر تخلفات احتمالی پس از سال 2007 تمرکز دارد و به این مسئله می پردازد که آیا در سال 2012، زمانی که آمریکا با بانک استاندارد چارترد بر سر تعلیق تعقیب قضایی این بانک به خاطر نقض تحریم ها علیه ایران به توافق رسید، مقامات آمریکایی بطور کامل در جریان معاملات بانک استاندارد چارترد با ایران قرار گرفته بودند یا نه.

رویترز می نویسد یکی از سخنگویان استاندارد چارترد گزارش ها درباره اطلاعیه مدیرعامل این بانک را که برای صدها نفر از مدیران ارشد بانک ارسال شده، تایید نموده، اما حاضر نشده شرح بیشتری درباره آن بدهد.

این اطلاعیه که به رویت رویترز رسیده است همچنین اشاره ای به گزارش رسانه ها درباره اقدامات بانک استاندارد چارترد برای بهبود روش های کنترل خود بر جرایم اقتصادی دارد.

بیل وینترز نوشته است: ما با تحقیقات مربوط به اقدامات سال های گذشته و مسائل نظارتی همکاری می کنیم و حل و فصل این مسائلی که از گذشته باقی مانده برای ما اولویت دارد. این یک فرایند طولانی مدت بوده که به انتها نرسیده اما ما همکاری نزدیکی با مقامات داریم و درگیر گفت گوهای سازنده ای با آنها هستیم تا به یک راه چاره قابل قبول برسیم.

گزارش رسانه ها بر پایه ارزیابی های ابتدایی از مکالمات میان بانک استاندارد چارترد با دستگاه های ذیربط حاکی از آن است که این بانک با خطر جریمه ای در حدود یک و نیم میلیارد دلار روبرو است.

بانک استاندارد چارترد درباره میزان جریمه ها چیزی اعلام ننموده اما هفته گذشته مطرح نمود که این بانک با مقامات ایالات متحده در حال مصاحبه است.

استاندارد چارترد سال 2012 با ایالات متحده بر سر تعلیق تعقیب قضایی آن به توافق رسید که این توافق تاکنون یک بار تمدید شده و دسامبر سال 2018 منقضی می گردد. این توافق عنوان می نماید که اگر استاندارد چارترد شرایط توافقنامه را نقض کند با جریمه بزرگتری روبرو خواهد شد.

استاندارد چارترد در گزارش اخیر سالانه ای که برای صاحبان سهام این بانک فرستاده است هشدار داده که حل و فصل تحقیقات آمریکا به معنای پرداخت یک جریمه هنگفت مالی خواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1697

به "تحقیقات آمریکا از بانک استاندارد چارترد درباره معامله با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات آمریکا از بانک استاندارد چارترد درباره معامله با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید