تداوم تنش میان اتیوپی و مصر بر سر سدالنهضه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، علاء الظواهری عضو تیم تبادل نظر کننده مصر درباره سد النهضه به موضع گیری وزیر خارجه اتیوپی که نیل را متعلق به اتیوپی دانسته بود، واکنش نشان داد.

تداوم تنش میان اتیوپی و مصر بر سر سدالنهضه

وی اضافه کرد: حرفهای گیدو آندارگاشو و اینکه وی نیل را متعلق به اتیوپی دانسته است، عجیب و تحریک کننده است. آیا اتیوپی با این موضع گیری و به شکست کشاندن مذاکرات به دنبال این است که مصر را وادار کند که از تبادل نظرها خارج گردد؟ حرفی که وزیر خارجه اتیوپی زده است را هیچ سیاستمداری بر زبان نمی آورد.

الظواهری تاکید نمود: آدیس آبابا در جریان مذاکرات وعده های توخالی می دهد.

این عضو تیم تبادل نظر کننده مصر درباره سد النهضه گفت: قاهره منتظر دعوت اتحادیه آفریقا به از سرگیری مذاکرات طی روزهای آینده مطابق قواعد جدید است. اتیوپی پایه ای که به موجب آن تبادل نظرها آغاز می گردد را نابود نموده است.

وی اعلام کرد: اتیوپی یکی از دریچه های سد را بسته است و این در کاهش آب به سوی سودان موثر است. مرحله اول آبگیری سدالنهضه که حدود 5 میلیارد مترمکعب است، تاثیرش در مصر ظرف 18 تا 21 روز آینده معین خواهد شد.

لازم به ذکر است که گیدو آندارگاچو وزیر خارجه اتیوپی روز چهارشنبه در پیغام تبریک توییتری به زبان امهری(یکی از زبانهای سامی رایج در منطقه مرکزی شمال اتیوپی است که خط ویژه خود را به نام الفبای گعز دارد) از انتها مرحله اول آبگیری سد النهضه ابراز خرسندی نموده و گفته بود: تبریک می گوییم. قبلا نیل جاری می شد و هم اکنون دریاچه شده است و اتیوپی به وسیله آن به توسعه دست خواهد یافت. نیل از آن ماست.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است.

مینی نت: مینی نت، با برگزیده آخرین اخبار جراید و روزنامه ها همراه ما باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36974

به "تداوم تنش میان اتیوپی و مصر بر سر سدالنهضه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم تنش میان اتیوپی و مصر بر سر سدالنهضه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید