تدوین ضوابط درجه بندی مدارس استثنایی متناسب با نیاز نیرو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در سفر خود به استان بوشهر در جمع مدیران مدارس استثنایی این استان حاضر شد به تشریح برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی پرداخت.

تدوین ضوابط درجه بندی مدارس استثنایی متناسب با نیاز نیرو

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پروش استثنایی ، دکتر سید جواد حسینی در این نشست که از شبکه شاد نیز پخش شد با بیان اینکه مدرسه انطباقی مدرسه ای است که در چند مولفه با شرایط دانش آموزان با نیاز ویژه منطبق شود، گفت: اولین مولفه مدرسه انطباقی، مناسب سازی منابع انسانی است و معلمان باید مهارت های چندگانه را آموزش ببینید. مناسب سازی فضای فیزیکی و فضای مجازی و مناسب سازی تجهیزات از دیگر مولفه های مدرسه انطباقی می باشد.

حسینی با بیان اینکه از طریق نهضت توان افزایی تجهیزات مدارس مناسب سازی خواهند شد اظهار کرد:در نهضت توان افزایی 105 قلم تجهیزات آموزشی، ورزشی، پرورشی و توانبخشی نیاز است که موجب تحول درنظام تعلیم و تربیت می شود. بر اساس آمایش سرزمینی 72 هزار تجهیزات نیاز است و سهم استان بوشهر از این تجهیزات 1703 وسیله با 5 میلیارد و 150 میلیون اعتبار است.

حسینی با بیان اینکه خدمات حمایتی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از 16 قلم به 18 قلم افزایش پیدا کرده است، گفت: تعمیر برخی قطعات و تعمیر هزینه های سمعک به 16 قلم اضافه شده است و در خصوص 10 قلم اعتبارات افزایش یافته است.

معاون وزیر با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی به 12 هزار نیرو نیاز دارد خاطرنشان کرد: در شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی جذب 12 هزار نیرو تصویب شد و سالی 10 درصد به صورت ردیف مستقل برای آموزش و پرورش استثنایی در نظر گرفته شده است که در 2 سال آینده مشکل نیروی انسانی حل خواهد شد. ضوابط درجه بندی مدارس استثنایی متناسب با نیاز نیرو تدوین شده است که بر اساس آن با توجه به تعداد دانش آموز، مربی به مدارس داده شود و به زودی در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب خواهد شد.

معاون وزیر درباره افزایش ظرفیت و استقلال ادارات استثنایی نیز گفت: در ادارات استثنایی نماینده ذیحسابی مستقر خواهد شد و رییس آموزش و پرورش استثنایی حق صدور احکام و ابلاغ خواهد داشت.

حسینی گفت: طبق آمایش سرزمینی از 210 مدرسه مورد نیاز در آموزش و پرورش استثنایی، 3 مدرسه سهم استان بوشهر است، که 1 مدرسه در حال ساخت است و 2 مدرسه درصورت تامین زمین اعتباراتش فراهم خواهد شد. استودیو تولید محتوا، پایگاه جامع آموزش مجازی ، اتاق هوشمند در یک مدرسه، اتاق دایمی سنجش آکوستیک و نمایشگاه دایمی برای مقطع پیش حرفه ای وحرفه ای در این استان راه اندازی خواهد شد. در 10 مدرسه استثنایی استان بوشهر، سالن های 200 متر مربعی درون مدرسه برای ورزش دانش آموزان با مشارکت خیرین ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر با بیان اینکه استان بوشهر به 5 مرکز مسائل ویژه یادگیری نیاز دارد، گفت: 2 مرکز مسائل ویژه یادگیری از 5 مرکز مورد نیاز تا مهر سال آینده راه اندازی خواهد شد.

حسینی در خاتمه در خصوص مدارس پذیرا گفت : با راه اندازی سامانه ندای همراه 50 مشاور به معلمان، دانش آموزان و اولیا مشاوره خواهند داد و بیشترین حجم آموزش ضمن خدمت به مدارس پذیرا داده می شود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 50560

به "تدوین ضوابط درجه بندی مدارس استثنایی متناسب با نیاز نیرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین ضوابط درجه بندی مدارس استثنایی متناسب با نیاز نیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید