تدوین و ابلاغ برنامه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی برای تحقق اهداف جهش فراوری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تدوین و ابلاغ برنامه های مؤثر در تحقق اهداف جهش فراوری در حوزه تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اطلاع داد.

تدوین و ابلاغ برنامه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی برای تحقق اهداف جهش فراوری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، جلسه ستاد جهش فراوری اداره کل روز دوشنبه 18 فروردین 99 به ریاست احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در راستای تدوین و ابلاغ سیاست ها و برنامه های امسال اداره کل و تحقق اهداف جهش فراوری برگزار گردید.

احمد حمزه زاده بابیان اینکه در این جلسه عوامل شاخص و مؤثر در تسریع فرایند فراوری استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موردبررسی نهاده شد، ادامه داد: آذربایجان شرقی دارای ظرفیت های گسترده ای است که می توان با تمرکز بر کارایی آن زمینه شکوفایی و بهره وری آن ها را فراهم ساخت.

او در ادامه به ایجاد اولین بازارچه صنایع دستی استان اشاره نمود و گفت: با توجه به تنوع و ارزنده بودن صنایع دستی آذربایجان شرقی، برپایی بازارچه ای تخصصی در این حوزه برای توسعه فعالیت هنرمندان امری ضروری بود که در راستای توسعه آن، اداره کل استان، ایجاد اولین بازارچه صنایع دستی در منطقه قزلجه میدان را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه، ایجاد هتل شهریار 2، راه اندازی مجتمع گردشگری هلیا و توسعه مجموعه گردشگری سد امند را ازجمله ظرفیت های مهم در توسعه گردشگری استان بیان نمود و اضافه کرد: پیرو اهداف جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی، اداره کل در راستای توسعه گردشگری، دو مجموعه گردشگری هلیا و سد امند با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را شروع کردند، این اداره کل در نظر دارد با معرفی ظرفیت های استان در زمینه های مختلف و جذب سرمایه گذار، فرصت شکوفایی ظرفیت ها و ارتقا فراوری استان را فراهم سازد.

او در ادامه توسعه و ثبت تابلو فرش های سردرود، راه اندازی موزه های مشارکتی و بخش خصوصی، واگذاری بناهای تاریخی ازجمله خانه سرخه ای و حمام تاریخی کردشت جهت بهره برداری بخش خصوصی را ازجمله برنامه های مهم اداره کل استان طی امسال مطرح کرد.

حمزه زاده گفت: از دیگر برنامه هایی که در نیل به اهداف جهش فراوری این اداره کل مؤثر خواهد بود، توسعه بوم گردی و ارتقاء برنامه های استان در راستای دیجیتال مارکتینگ است که طی امسال محقق خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 9 خرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27968

به "تدوین و ابلاغ برنامه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی برای تحقق اهداف جهش فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین و ابلاغ برنامه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی برای تحقق اهداف جهش فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید