توانمندی جوامع روستایی کاهنده هزینه های حاشیه شهر است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: اگر جوامع روستایی توانمند شوند احتیاج به هزینه بسیار برای حاشیه شهر ها نخواهد بود و شاهد مهاجرت معکوس از حاشیه شهر ها به روستا ها خواهیم بود.

توانمندی جوامع روستایی کاهنده هزینه های حاشیه شهر است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از مشهد، شهناز رمارم رئیس شورای اسلامی مشهد در چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی مشهد، گفت: در تصمیماتی که برای روستا ها و شهر ها گرفته می گردد باید نمایندگان منتخب شورا ها نیز حضور داشته باشند تا به عنوان بازوی اجرایی در فراهم آوری امکانات برای تصمیم گیری ها کمک نمایند.

او ادامه داد: با توجه به شناخت این افراد از حوزه خود می توانند اطلاعات مناسبی برای تصمیم گیری در اختیار مدیران قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: اگر در زمان امضای تفاهم نامه ها، رئیس شورای روستا در جلسات حضور داشته باشد در پیگیری موضوعات به تصویب رسیده فعال تر انجام وظیفه می نماید.

رمارم با اشاره به جلسه آنالیز مسائل آب 70 روستا بدون حضور نمایندگان آن ها، اضافه کرد: شورا ها در اجرای مصوبات بالا دستی می توانند هم تسهیلگر و هم مانع باشند، پس بهتر است اینگونه جلسات با حضور آن ها برگزار گردد.

او ادامه داد: اگر روستائیان و جوامع روستایی توانمند شوند احتیاج به هزینه بسیار برای حاشیه شهر ها نخواهد بود و اگر این اتفاق رخ دهد شاهد مهاجرت معکوس از حاشیه شهر ها به روستا ها خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی مشهد گفت: شورای های روستایی مهم ترین رکن نهاد های مردمی هستند که می توانند در نقش مطالبه گر امور روستا و محل خود، از مسولان پرسشگری نمایند.

رمارم با اشاره به صندلی شهر مشهد، اضافه کرد: مشهد شهر زیارتی و مذهبی است و نقش زیارتی این شهر از گردشگری آن بیشتر است و افرادی که به این شهر وارد می شوند، زائرانی هستند که در کنار زیارت به گردشگری نیز می پردازند.

او توضیح داد: زیبایی های مشهد کمتر از دیگر نقاط کشور نیست، ولی ما غافل از آن هستیم که این شهر را درست معرفی کنیم.

/ف.س

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13533

به "توانمندی جوامع روستایی کاهنده هزینه های حاشیه شهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندی جوامع روستایی کاهنده هزینه های حاشیه شهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید