تیراندازی با کمان در سال 99، افتتاح خوابگاه؛ آرزویی که کمانداران به آن رسیدند، تهدیدی که تبدیل به فرصت شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فدراسیون تیراندازی با کمان جزو اولین فدراسیون هایی بود که اردوی ملی پوشان را از شهریورماه سال 99 شروع کرد و این اردوها همچنان ادامه دارد.

تیراندازی با کمان در سال 99، افتتاح خوابگاه؛ آرزویی که کمانداران به آن رسیدند، تهدیدی که تبدیل به فرصت شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا در کشور تمام اردوها و مسابقات ورزش تحت الشعاع این پاندومی نهاده شد و رویدادهای ورزشی در دنیا یکی پس از دیگری لغو شد. مسابقات انتخابی المپیک و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک که قرار بود خرداد ماه 99 در فرانسه برگزار گردد نیز مانند سایر رویدادها لغو شد. شوک ناشی از ویروس کرونا در ماه های نخست باعث شد تا ورزشکاران خانه نشین شوند و تا جای ممکن تمرینات خود را در خانه دنبال نمایند اما در نهایت فدراسیون تیراندازی با کمان تصمیم گرفت این تهدید را تبدیل به فرصت کند و یکی از نخستین فدراسیون هایی بود که اردوی تیم های ملی خود را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از شهریورماه و به صورت مستمر برگزار کرد.

6 ماهه دوم سال 99 ماه های پر کار برای فدراسیون

با شروع اردوهای کمانداران، فدراسیون تیراندازی با کمان برگزاری حداقل یک دوره اردو در هر ماه را در دستور کار خود قرار داد اما در ادامه این اردوها به صورت پیوسته و مستمر و بیش از تعداد روزهای پیش بینی شده پیگیری شد به طوری که 80درصد 6 ماهه دوم سال را کمانداران کشورمان در اردو بودند و توانستند تا حدودی به دوران پیش از کرونا بازگردند. تا خاتمه سال 99 کمانداران 7 مرحله اردو را برگزار کردند.

پاکزاد، سرمربی تیم ریکرو در این خصوص گفت: با حمایت های فدراسیون، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و وزارت ورزش کمانداران اردوهای خوبی را برگزار گردید و شرایط مناسبی داشتند و زمان بدنسازی را همراه با تمرین های تخصصی پشت سر گذاشتند. بچه ها اردوهای پرفشاری را داشتند و رفته رفته به سمت آمادگی صددرصدی پیش می فرایند. هدف ما حضور پیروز در آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک در پاریس است و در تلاشیم تا بچه ها به اوج آمادگی برسند و بعد از اردوهای تدارکاتی به فرم مناسبی برسند و به سهمیه های کاروان اضافه کنیم و باعث شادی مردم شویم .

آرزویی در سال 99 رنگ واقعیت گرفت

پس از سال ها انتظار و مسائل زیادی که کمانداران به دلیل نبود خوابگاه متحمل می شدند در سال 99 خوابگاهی مجهز در 600 متر و در دو طبقه با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد تا به این ترتیب از سال 1400 کمانداران کشورمان دیگر دغدغه خوابگاه را نخواهند داشت.

همچنین سایت تیراندازی با کمان در همه ابعاد تجهیز شد و در واقع بودجه اعزام صرف زیرساخت ها شده است و در حال حاضر یکی از مجهزترین سایت های تیراندازی با کمان در منطقه در اختیار ایران است. هم اکنون در جزیره کیش طراحی سایت دوم شروع شده است و قرار است در اصفهان نیز این کار صورت بگیرد.

ساختمان اداری فدراسیون نیز در این ایام در حال تکمیل است وبیش از 60 درصد آن ساخته شده است و در صورت حمایت های لازم، برای خردادماه این ساختمان نیز ساخته خواهد شد تا فدراسیون تیراندازی با کمان از معدود فدراسیون هایی باشد که تمامی ارکان آن در یک جا و به صورت متمرکز خواهد بود.

برگزاری لیگ با حضور 29 تیم

لیگ تیراندازی با کمان با حضور 29 تیم در ردو رشته ریکرو و کامپوند و دو بخش زنان و مردان از آذرماه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی شروع شد و پس از 9 هفته، اول اسفندماه با معرفی تیم های برتر با حضور مقامات وزارت ورزش و جوانان به خاتمه رسید. در این دور از مسابقات، از 9 هفته برگزاری مسابقات لیگ، 4 هفته به صورت زنده از شبکه ورزش پخش شد و برای نخستین بار لیگ تیراندازی با کمان در رده بانوان و اختتامیه این مسابقات از شبکه ورزش پخش شد. مسابقات لیگ علاوه بر بحث درآمدزایی برای کمانداران سراسر کشور، فرصت خوبی را برای سرمربیان تیم های کامپوند و ریکرو ایجاد کرد تا در جریان رقابت با سایر کمانداران، شاگردان خود را محک برنند.

درخشش نعمتی در مسابقات امارات

از زمانی که پیگیری اردو و تمرینات پاراتیراندازی با کمان به فدراسیون تیروکمان سپرده شد، این فدراسیون همیشه نگاهی عادلانه حتی در زمان شیوع کرونا به ورزشکاران این رشته داشته است و در سال 99 نیز چندین اردو برای کمانداران این رشته در نظر گرفته شد. زهرا نعمتی که خود را برای حضور در آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک در فرانسه آماده می نماید اسفندماه در مسابقات فزاع امارات شرکت کرد و توانست عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کند.

سال 1400 سالی شلوغ برای تیراندازی با کمان

فدراسیون تیراندازی با کمان در سال 1400 فقط در سه ماهه نخست سال چند رویداد مهم را در پیش دارد. کمانداران 11 فروردین ماه به منظور برگزاری اردو و مسابقات بین المللی راهی ترکیه می شوند. سپس خود را برای حضور در مسابقات کاپ آسیایی تایلند و مسابقات کاپ دنیای لوزان آماده می نمایند و در اواخر خردادماه، آخرین مسابقه برای کسب سهمیه المپیک در فرانسه را پیش رو دارد و راهی المپیک خواهند شد.

مسابقات دانشجویان، پارالمپیک و بعد از آن نیز بازی های کشورهای اسلامی در ترکیه رویداد های مهمی است که فدراسیون خود را برای حضور پیروز در آنها آماده می نماید. از همین رو اردوی ریکرو از 5 فروردین ماه و اردوی کامپوند از 20 فروردین ماه شروع خواهد.

مسابقات تیراندازی باکمان انتخابی تیم ملی دانشجویان کشور نیز در آخرین روزهای سال 99 یعنی 25 اسفند ماه در بخش پسران و دختران با حضور ورزشکاران برتر دانشگاه های دولتی و غیر دولتی سراسر کشور در سایت تیروکمان آزادی با حضور 83 کماندار برگزار گردید که کمیته فنی مسابقات پس از برگزاری این رقابت ها و آنالیز رکوردها 12 کماندار را انتخاب کرد و منتخبین به نخستین اردو دعوت می شوند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53501

به "تیراندازی با کمان در سال 99، افتتاح خوابگاه؛ آرزویی که کمانداران به آن رسیدند، تهدیدی که تبدیل به فرصت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیراندازی با کمان در سال 99، افتتاح خوابگاه؛ آرزویی که کمانداران به آن رسیدند، تهدیدی که تبدیل به فرصت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید