جدول مندلیف سازمان لیگ تکواندو جواب داد، بازنده ها قهرمان شدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، جلسه مسئولان سازمان لیگ با تیم های شرکت کننده در رقابتهای لیگ برتر با حضور رئیس و دبیر فدراسیون عصر دوشنبه برگزار و به پیشنهاد سازمان لیگ و موافقت نمایندگان تیم های شرکت کننده مقرر شد پرونده رقابتهای لیگ در هر دو بخش بانوان و آقایان با معرفی دو تیم به عنوان قهرمان مشترک بسته گردد. تصمیمی بحث برانگیز که شائبه های زیادی در آن وجود دارد.

جدول مندلیف سازمان لیگ تکواندو جواب داد، بازنده ها قهرمان شدند

در بخش مردان طبق جدول رده بندی شهرداری ورامین با 35 امتیاز در مکان نخست جدول واقع شده است. لوازم خانگی کن با 31 امتیاز و البته یک بازی کمتر دوم است. دانشگاه آزاد با یک بازی بیشتر و 27 امتیاز سوم، پاس قوامین با همین تعداد امتیاز و یک بازی کمتر چهارم و مس کرمان هم با 18 امتیاز پنجم است.

با این تصمیم شهرداری با وجود اختلاف چهار امتیازی با کن جام قهرمانی را با این تیم تقسیم کرد. جالب اینکه شهرداری دور رفت با نتیجه 6 بر 2 مقابل کن پیروز شده بود و کنی ها برای قهرمانی باید اول از یک بازی عقب افتاده خود سه امتیاز می گرفت و بعد هم در ملاقات رودرو شهرداری ورامین مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد. به این ترتیب تیمی که در چند سال گذشته پیروز نشده بود به سکوی نخست نزدیک گردد، به لطف تصمیم عجیب و غریب سازمان لیگ طعم قهرمانی را البته به نوعی دیگر چشید. جالب تر اینکه تیمی بدون شانس سوم شدن، عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و تیم پنجم جدول هم روی سکوی سوم ایستاد.

در بخش بانوان اما تصمیم عجیب تر بود، سازمان لیگ با استفاده از جدول مندلیف، امتیازات دور رفت (مقدماتی) و دور دوم تا آنجا که بازی ها صورت گرفته و همچنین محاسبه برد، باخت و تفاضل بردهای انفرادی دو تیم فتح صدر البرز و کن را به عنوان قهرمان مشترک معرفی کرد. استریچو نایب قهرمان شد و داتیس هم در مکان سوم ایستاد.

این تصمیم در شرایطی گرفته شد که فرمول پیشنهادی یعنی تجمیع امتیازات هم به صورت دقیق محاسبه نشده و معلوم نیست بر اساس چه مکانیزم رده بندی اعلام شد.

در جدول فعلی لیگ بانوان، استریچو با 5 بازی و 13 امتیاز صدرنشین است. داتیس با 5 بازی و 10 امتیاز دوم، کن با 3 بازی و 9 امتیاز سوم، دانشگاه آزاد با 6 بازی و 9 امتیاز چهارم و فتح صدر البرز هم با 3 بازی و 7 امتیاز پنجم است.

در خاتمه مرحله مقدماتی هم فتح صدر البرز با 42 امتیاز، کن با 39 امتیاز و استریچو با 36 امتیاز اول تا سوم شدند. با فرمول اجرا شده آقایان یعنی جمع امتیازات این دو مرحله، فتح و استریچو 49 امتیازی می شوند که فتح صدر البرز با وجود برد و باخت های بهتر قهرمان، استریچو نایب قهرمان و کن با مجموع 48 امتیاز سوم خواهد شد.

حالا چگونه فرمول پیشنهادی آقایان تیم سوم را به سکوی نخست رساند، نکته مبهم این تصمیم گیری است و جالب آنکه حاضرین در سالن هم این تصمیم را تائید کردند. البته سرپرست تیم استریچو به این تصمیم و نوع خاتمه دادن لیگ معترض بود و حتی حاضر به امضای صورتجلسه نشد در نهایت با واسطه حاضر به امضا شد.

سوال اصلی اینجاست، چگونه تیمی که در هر دو بخش بانوان و آقایان بازنده شده و نه صدرنشین است، نه امتیازی به تیم های بالاتر خود می رسد، با یک فرمول پیچیده و البته خاص که درست هم اجرا نمی گردد، به عنوان قهرمان مشترک معرفی می گردد؟ آیا این نوع تصمیم گیری نادیده دریافت حق قانونی سایر تیم ها و کوشش تکواندوکاران آنها نیست؟ امیدواریم سازمان لیگ پاسخ قانع کننده ای برای این سوال داشته باشد.

متأسفانه کرونا بهانه ای شد تا لیگی که در هر دو بخش بانوان و آقایان در بهترین شرایط فنی و جذابیت های بالا در حال جریان بود، این چنین سرد و بی روح خاتمه یابد. این دست تصمیمات در فدراسیون تکواندو، باعث خروج اسپانسرها از لیگ شده و عملکردی که سالهای گذشته هم لیگ را تحت شعاع قرار داده است.

گروه ساختمانی ابان

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.
منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33511

به "جدول مندلیف سازمان لیگ تکواندو جواب داد، بازنده ها قهرمان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدول مندلیف سازمان لیگ تکواندو جواب داد، بازنده ها قهرمان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید