جزییات یارانه 100 و 120 هزار تومانی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پرداخت یارانه معیشتی با تغییراتی همراه شد. امروز حسن روحانی رییس جمهور گفت دولت و مجلس در این باره به توافق رسیده اند.

جزییات یارانه 100 و 120 هزار تومانی

روحانی با اشاره به مصوبه اخیر دولت برای کمک معیشتی به مردم گفت: مجلس هم مصوبه ای داشت و ما با هماهنگی که با مجلس داشتیم، دو مصوبه را تلفیق کردیم و قرار شد آن افرادی که مجلس معین کرده بود، نفری 120 هزار تومان در این چهارماه بگیرند و بقیه هم صدهزار تومان. قسط اول که مربوط می شده به آذر پرداخت شده و سه قسط دیگر تا سرانجام سال پرداخت خواهد شد. مسائل مقرراتی هم به خاطر همین تلفیق دو مصوبه داشتیم که امروز آن را اصلاح کردیم.

در همین رابطه محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، در نشست خبری با اشاره به مذاکره اخیر روحانی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: در این مذاکره گفتگو هایی در زمینه طرح اخیر مجلس درباره کمک به خانوار های نیازمند صورت گرفت.

او اضافه کرد: بر این اساس تفاهم عملیاتی حاصل شد تا اصلاحی در مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا کنیم. تعداد جمعیتی که این پرداخت کمکی را دریافت میکنند تا 40 میلیون نفر افزایش پیدا کرد. پرداخت 100 هزار تومان در هر ماه برای 4 ماه خواهد بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور شرح داد: گروه خاصی که تحت پوشش کمیته امداد هستند براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی 120 هزار تومان را در ماه دریافت خواهند کرد که نخستین پرداخت هم روز گذشته صورت گرفت.

جزییات پرداخت یارانه 100 و 120 هزار تومانی

با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی و به دنبال تفاهم حاصله مبنی بر حمایت از معیشت اقشار کم درآمد که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا کسب در آمد آن ها مختل شده است، مقرر گشت:

  • به افراد تحت پوشش نهاد های حمایتی هر نفر ماهیانه 120 هزار تومان پرداخت شود
  • به سایر افراد با معینات زیر نیز ماهیانه 100 هزار تومان پرداخت خواهد شد.
  • افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آن ها حقوق ماهانه دریافت نمی کنند
  • افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آن ها بیمه پرداز نباشند
  • افرادی که اعضای خانوارشان طبق شاخص های بانکی از درآمدحداقلی برخوردار نباشند.
  • افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند.
  • این وجوه از آذرماه به مدت چهار ماه پرداخت خواهد شد.
منبع: فرارو
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 47641

به "جزییات یارانه 100 و 120 هزار تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات یارانه 100 و 120 هزار تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید