جلد کتب دانشگاه پیغام نور برای اولین بار از کاغذ مصنوعی فراوری شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیغام نور گفت: چاپ و انتشارات این دانشگاه برای نخستین بار در کشور از کاغذ مصنوعی (پلیمری) برای فراوری جلد کتاب استفاده نموده است.

جلد کتب دانشگاه پیغام نور برای اولین بار از کاغذ مصنوعی فراوری شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه پیغام نور، محمد رضا خانی رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیغام نور با عنوان اینکه چاپ و انتشارات دانشگاه برای اولین بار در کشور از کاغذ مصنوعی (پلیمری) برای فراوری جلد کتاب استفاده نموده است، گفت: استفاده از این کاغذ، علاوه بر صرفه جویی، موجب ارتقای کیفیت کتاب ها، کاهش هزینه انرژی و استهلاک دستگاه ها و از همه مهم تر موجب حفظ محیط زیست و بهبود روند مدیریت سبز در دانشگاه خواهد شد.

خانی در تشریح فعالیت های مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه با اشاره به رونمایی از سامانه امانت دیجیتال (فراوری کتاب الکترونیکی) به نشانی lib.pnu.ac.ir اضافه نمود: با استفاده از این سامانه دانشجویان می توانند با پرداخت مبلغ 100 هزار ریال در هر ترم به مدت 6 ماه، امکان استفاده از محتوای الکترونیکی تمام عناوین منتشره را داشته باشند.

وی توضیح داد: فروشگاه آنلاین کتب درسی دانشگاه پیغام نور به نشانی digibook.pnu.ac.ir نیز امکان دسترسی به کتاب های کاغذی دانشگاه بدون واسطه را برای تمام دانشجویان فراهم می نماید و دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه پست، کتاب ها را درب منزل خود تحویل گیرند.

رئیس مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیغام نور همچنین یادآور شد: دانشجویان دانشگاه پیغام نور همچنین می توانند نسخه الکترونیکی کتاب های انتشارات دانشگاه پیغام نور را از اپلیکیشن کتابخوان دانشگاه به نشانی apps.pnu.ac.ir تهیه نمایند.

وی ارائه خدمات چاپ کتاب های سایر انتشارات دانشگاه ها توسط این مرکز، در تیراژ حدود 12 هزار را موفقیتی مطلوب دانست و اضافه نمود: مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه پیغام نور با استفاده از مقوا و کاغذ تحریر ایرانی نقشی ویژه در حمایت از کالای ایرانی و صرفه جویی در هزینه ها (نسبت به خرید نمونه های خارجی) داشته است.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17295

به "جلد کتب دانشگاه پیغام نور برای اولین بار از کاغذ مصنوعی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلد کتب دانشگاه پیغام نور برای اولین بار از کاغذ مصنوعی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید