جولیانی: چین در ارتباط با شیوع کرونا مرتکب جرم بین المللی شده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وکیل رئیس جمهور آمریکا، چین را به قصور در برقراری ارتباط با سازمان بهداشت جهانی در مورد همه گیری ویروس کرونا متهم کرد.

جولیانی: چین در ارتباط با شیوع کرونا مرتکب جرم بین المللی شده است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش به نقل از پایگاه خبری هیل، رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز به جمع منتقدان از رویکرد سازمان بهداشت جهانی و چین در مواجهه با همه گیری ویروس کووید-19 پیوست.

وکیل دونالد ترامپ در یک برنامه رادیویی گفت قصور (چین) در برقراری ارتباط مستقیم با سازمان بهداشت جهانی یک جرم بین المللی محسوب می گردد.

جولیانی اضافه نمود در مورد چین باید چیز های زیادی مورد آنالیز قرار گیرد. من نمی دانم که اینکار به طور عمدی صورت گرفته یا به صورت تصادفی اتفاق افتاده است. من هیچ بخشی از داستان آن ها را باور نمی کنم. فکر می کنم اکنون تعداد کشته شدگان را مخفی می نمایند.

در حالی که مقامات دولتی آمریکا سعی در اتهام زنی به چین در مورد کوتاهی در شفافیت اطلاعاتی درباره شیوع ویروس کرونا را دارند و انگشت اتهام خود را به سمت این کشور نشانه رفته، نشریه نیویورک تایمز در مطلبی نوشت آنالیز ها نشان می دهد که از ماه ها پیش به رئیس جمهور ترامپ در مورد احتمال بروز همه گیری کرونا هشدار داده شده است، اما اختلافات داخلی، عدم برنامه ریزی و توجه وی به منافع خودش منجر به متوقف شدن پاسخگویی مناسب شد.

دفتر شورای امنیت ملی که مسئولیت ردیابی همه گیری ها را بر عهده داشت، اوایل ژانویه گزارش های اطلاعاتی را دریافت کرد که پیش بینی شیوع ویروس به آمریکا را داشت، و طی چند هفته گزینه هایی مانند نگه داشتن آمریکایی ها در خانه و تعطیل کردن شهر هایی به اندازه شیکاگو را در دست اقدام داشت. اما آقای ترامپ تا ماه مارس (اسفند) از چنین اقداماتی اجتناب می کرد.

آمریکا در حال حاضر با بیش از 533 هزار مبتلا و بیش از 20 هزار تلفات، همزمان در صدر کشور های جهان از نظر میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کووید- 19 واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 15 خرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28557

به "جولیانی: چین در ارتباط با شیوع کرونا مرتکب جرم بین المللی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جولیانی: چین در ارتباط با شیوع کرونا مرتکب جرم بین المللی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید