جین بیک اف: زبان روسی در قرقیزستان زبان رسمی خواهد بود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس جمهور قرقیزستان در مراسم افتتاحیه نخستین همایش رؤسای دانشگاه های این کشور و روسیه گفت: زبان روسی در قرقیزستان زمان رسمی بوده و خواهد بود.

جین بیک اف: زبان روسی در قرقیزستان زبان رسمی خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، سارانبای جین بیک اف رئیس جمهور قرقیزستان در مراسم افتتاحیه نخستین همایش رؤسای دانشگاه های این کشور و روسیه گفت: زبان روسی در قرقیزستان زمان رسمی بوده و خواهد بود.

وی گفت: همایش فعلی فرصت های خوبی برای تبادل اطلاعات درباره همکاری های علمی دوجانبه را ایجاد می کند که در قالب این نشست ها باید توجه زیادی به مسائل اساسی روابط دانشگاهی بین 2 کشور شود.

جین بیک اف شرح داد: اطمینان دارم که در چارچوب این همایش مقامات قرقیزستان و روسیه به آموزش کادرهای جدید و ایجاد مکانیزم های تعامل در حوزه علمی توجه بیشتری ارائه خواهند کرد.

رئیس جمهور قرقیزستان خاطر نشان کرد: مطالعات تاریخی، فرهنگی و دیگر موارد به توسعه دوجانبه کمک شایانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: افزایش کیفیت آموزشی احترام بین فرهنگ ها و زبان های مختلف را تقویت می کند که به نوبه خود زبان روسیه همواره در قرقیزستان زبان رسمی بوده، است و خواهد بود.

این همایش در چارچوب بازدید رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از قرقیزستان برگزار می شود، گسترش همکاری بین دانشگاه های 2 کشور موضوع اصلی نشست ها است.

قرار است در انتها همایش حدود 70 سند همکاری به امضا رسد.

انتهای پیام/.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5911

به "جین بیک اف: زبان روسی در قرقیزستان زبان رسمی خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جین بیک اف: زبان روسی در قرقیزستان زبان رسمی خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید