جیپ Avenger الکتریکی، خودرویی که با 3 دقیقه شارژ 30 کیلومتر پیمایش دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، جیپ Avenger اولین محصول این برند آمریکایی برای ورود به راستا الکتریکی شدن است. Jeep بیان کرد که تا سال 2025 سه خودروی الکتریکی دیگر در اروپا به جمع محصولات برقی تازه این برند ملحق خواهند شد.

جیپ Avenger الکتریکی، خودرویی که با 3 دقیقه شارژ 30 کیلومتر پیمایش دارد

خبرنگاران - محمد فتح اللهی - جیپ در اوایل سال آینده میلادی، یک شاسی بلند برقی روانه بازار خواهد نمود. این شاسی بلند کوچک که جیپ Avenger نام دارد، کوچکترین خودرویی است که جیپ تا به حال فراوری نموده است. پس از ورود این کراس اوور برقی به بازار، سه خودروی برقی دیگر نیز تا سال 2025 راهی اروپا خواهند شد.

بچه جیپ برقی که Avenger نام دارد، در پی جذب مشتریان نو به این برند آمریکایی است. همانطور که می دانیم Jeep اکنون بخشی از گروه غول پیکر Stellantis است. این گروه خودروسازی در پی آن است که با معرفی جیپ Avenger در اروپا مشتریان جوان تر و به ویژه بانوان را جذب این برند آمریکایی کند.

جیپ Avenger

شاسی بلند پریمیوم Wagoneer S و Recon (هر دو برقی که ابتدا در ایالات متحده عرضه خواهند شد) به این قاره (اروپا) ملحق می شوند. یک مدل الکتریکی نهایی که هنوز اعلام نشده نیز در راه است. مدیر عامل جیپ Christian Meunier، آینده این برند آمریکایی در اروپا را اینگونه توصیف کرد.

Antonella Bruno، مدیر اروپایی جیپ نیز گفت که Avenger در ابعاد و مقدار استاندارد و مناسب اروپا فراوری شد. برونو گفت: آنچه که این کراس اوور برقی را متفاوت می نماید، قابلیت های آن است.

پلت فرم Avenger

Avenger که اکنون ثبت سفارش خرید برای آن باز است، در نیمه اول سال آینده راهی بازار خودرو اروپا می گردد. این کراس اوور برقی جیپ از نسخه نوی از پلتفرم ECMP Stellantis استفاده می نماید که نسخه های الکتریکی و احتراقی خودروهایی چون Vauxhall Mokka و DS 3 Crossback نیز از آن بهره می برند.

برند جیپ باور دارد که فاصله از سطح زمین Avenger بسیار چشم گیر است. همینطور زوایای ورود و خروج این خودرو طوری طراحی و فراوری شد که بتواند نظر بسیاری از مشتریان نو را به خود جلب کند.

مشخصات فنی جیپ Avenger

این کراس اوور برقی به یک باتری 54 کیلووات ساعتی ساخت Stellantis مجهز خواهد شد. طبق چرخه WLTP جیپ Avenger می تواند 249 مایل (400 کیلومتر) پیمایش داشته باشد.

اما جیپ ادعا می نماید که براساس شرایط رانندگی این مسافت یا پیمایش نهایی می تواند تا 342 مایل (550 کیلومتر) ادامه باشد. باتری این کراس اور برقی جیپ می تواند در مدت زمان 24 دقیقه از 20 تا 80 درصد با کابل 100 کیلوواتی شارژ گردد. عجله دارید؟ مسئله ای نیست، چرا که حتی با یک بار شارژ 3 دقیقه ای، Avenger پیمایش 30 کیلومتری را در اختیار مالک خود قرار می دهد.

قدرت جیپ Avenger از موتور 115 اسب بخاری و 260 نیوتن متری گروه خودروسازی استلانتیس تامین می گردد که با دو یا چهار موتور براساس پیکربندی نسخه های آن قابل نصب است. Avenger را می توان در هر دو نسخه تک دیفرانسیل و چهار چرخ متحرک سفارش داد.

این کراس اوور الکتریکی جیپ با نسخه اختصاصی First Edition وارد بازار اروپا خواهد شد. به طور دقیق تر جیپ اعلام نمود که تمامی مشتریان این خودرو به شرط آنکه تا قبل از 30 نوامبر سفارش خود را ثبت نموده باشند، خودرو خود را با این ادیشن خاص تحویل می گیرند.

جیپ Avenger در اروپا فراوری خواهد شد

Avenger در کارخانه پیشرفته و با راندمان بالا استلانتیس در Tychy، لهستان فراوری خواهد شد. این خودرو برقی بعلاوه در ژاپن و کره جنوبی نیز حضور خواهد داشت، اما مشتریان بازار ایالات متحده هیچ گاه آن را مشاهده نخواهند کرد.

جیپ Avenger قرار است در آینده به مدل واگنیر S ملحق گردد که در بالاترین سطح محصولات جیپ است. گفته می گردد که واگنیر S با مجموعه ای از ویژگی های بسیار ممتاز عرضه گردد.

اگرچه هیچ یک موارد فنی این خودرو هنوز تأیید نشدند اما شایعه ای وجود دارد که واگنیر S برقی قدرتی برابر با 600 اسب بخار خواهد داشت. بعلاوه گفته می گردد که شتاب صفر تا صد کیلومتر آن خودرو حدود 3.5 ثانیه و پیمایش آن 650 کیلومتر خواهد بود.

از طرفی دیگر، مدل Recon نیز به عنوان نمونه ای خاص و منحصر به فرد از جیپ های آفرود قدیمی با امکاناتی از جمله درهای قابل جابجایی و طراحی روباز مانند رانگلر، عرضه خواهد شد.

جیپ Avenger

قدرت و برد Recon هم مشابه Wagoneer S خواهد بود. هر دو مدل واگنیر S و Recon در سال 2025 وارد بازار اروپا خواهند شد و جزو اولین محصولاتی خواهند بود که بر روی پلت فرم STLA Large Stellantis خواهند نشست.

حجم فضای بار در جیپ Avenger

جیپ Avenger

این مدل برقی جیپ که حجم صندوق عقب آن 380 لیتر اعلام شد قادر است محفظه ای برای اسباب و لوازم به مقدار 34 لیتر در بخش جلوی خود نیز در اختیار مالک قرار دهد.

علاوه بر این، راننده می تواند با شش حالت رانندگی قابل انتخاب، Avenger را وارد هر مسیری کند. جیپ بیان نمود که Avenger اولین خودروی برند جیپ است که دارای کنترل فرود از تپه ها است. جیپ در عین حال اعلام نمود که مدل چهار چرخ متحرک Avenger هم زمان با عرضه نسخه تک دیفرانسیل قابل سفارش گذاری و خرید از سوی مشتریان است.

ب ام و M2 نو فقط 20 اسب بخار از M3 ضعیف تر است / مشخصات فنی و تصاویر

برترین کامیون دنیا برای ایران؛ کامیون اسکانیا گازسوز

چری چین در حال بلعیدن بازار خودرو ایران است / هر خودروساز یک چری

منبع: بیت ران
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 82602

به "جیپ Avenger الکتریکی، خودرویی که با 3 دقیقه شارژ 30 کیلومتر پیمایش دارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "جیپ Avenger الکتریکی، خودرویی که با 3 دقیقه شارژ 30 کیلومتر پیمایش دارد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیپ Avenger الکتریکی، خودرویی که با 3 دقیقه شارژ 30 کیلومتر پیمایش دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید