حمایت جهانی از برک بافی، خانه برک در سربیشه ایجاد می گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هاشم اتفاقی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در خراسان جنوبی، گفت: هنرمندان شهرستان سربیشه در این نمایشگاه سه غرفه عرضه و فروش صنایع دستی خواهند داشت.

حمایت جهانی از برک بافی، خانه برک در سربیشه ایجاد می گردد

وی با بیان اینکه در این غرفه ها صنایعی از جمله برک بافی، رودوزی های سنتی، گوهر تراشی، حوله های محلی و گلیم عشایری به عرضه خواهد شد، اعلام کرد: این صنایع حاصل هنر دستان دو هنرمند و چهار شرکت تعاونی صنایع دستی شهرستان خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی سربیشه با اشاره به برپایی سیاه چادر عشایری در محوطه بیرونی نمایشگاه، عنوان داشت: در این سیاه چادر نیز دو شرکت تعاونی و یک صنعت گر شهرستان محصولاتی از جمله سوغات، صنایع دستی، آش، غذاها و دمنوش های محلی شهرستان را عرضه خواهند کرد.

اتفاقی از فعالیت 145 کارگاه رسمی صنایع دستی در شهرستان سربیشه اطلاع داد و گفت: همچنین در حال حاضر بالغ بر هشت شرکت تعاونی در حوزه صنایع دستی شهرستان فعال هستند.

وی، برک بافی، گلیم عشایری، رودوزی های بلوچی، پارچه بافی سنتی و گوهر تراشی را از جمله مهمترین صنایع دستی شهرستان عنوان نمود و اضافه نمود: هنرمندان این شهرستان به طور متوسط ماهانه بالغ بر 30 تا 35 میلیون تومان درآمد دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی سربیشه همچنین به اقدامات اجرا شده در راستای احیاء صنایع دستی شهرستان اشاره نمود و گفت: در این راستا تاکنون اقدامات مناسبی انجام و رشته برک بافی در مسیر توسعه قرار گرفته است.

اتفاقی با اشاره به راه اندازی خانه برک در این شهرستان، بیان داشت: تاکنون کارهای مرمتی این خانه انجام و پیش بینی می گردد این خانه تا بهمن ماه سال جاری به بهره برداری رسد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این خانه تمامی فرآیند فراوری برک از فراوری، عرضه و فروش این محصول در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: شورای جهانی صنایع دستی برای 7 محصول صنعت پارچه بافی پرونده ای تهیه نموده و به ستاد یونسکو ارسال نموده است که برک مود در رأس توجه بوده و از حمایت های مادی و معنوی سازمان های جهانی بهره مند خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی سربیشه ادامه داد: همچنین احیا و توسعه سفال خاص و منحصر بفرد روستای ماخونیک یکی دیگر از برنامه های این سازمان در راستای احیاء صنایع دستی شهرستان خواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2831

به "حمایت جهانی از برک بافی، خانه برک در سربیشه ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت جهانی از برک بافی، خانه برک در سربیشه ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید