حمله هسته ای به روسیه برای خود آمریکا هم نابودکننده خواهد بود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تسنیم نوشت: استاد دانشگاه میشیگان هشدار داد که حمله هسته ای آمریکا به روسیه و چین، حتی اگر با پاسخ متقابل آنها روبرو نشود، می تواند عواقب کشنده ای برای خود آمریکا داشته باشد و این کشور را به نابودی بکشاند.

حمله هسته ای به روسیه برای خود آمریکا هم نابودکننده خواهد بود

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، نوشته است: جاشوا پیرس استاد دانشگاه علوم تکنولوژی و مهندسی میشیگان در مقاله ای در نشریه The Conversation چنین ابراز عقیده نموده است که اقدام آمریکا در پرتاب، حتی بدون پاسخ متقابل، 100 کلاهک هسته ای به مناطق مختلف خاک روسیه، برای خود ایالات متحده ویرانگر خواهد بود.

پیرس یادآور شده است که چنین سناریویی منجر به مرگ تعداد زیادی از خود آمریکایی ها خواهد شد ، برای اینکه پس از چنین حمله ای، سطح خطرناکی از دوده هسته ای وارد جو فوقانی کره زمین خواهد شد. این امر باعث کاهش دمای قابل توجه دنیا و در نتیجه آسیب رسیدن به کشاورزی خواهد شد. بنابراین ، حتی اگر حمله هسته ای ایالات متحده به روسیه و چین، با پاسخ متقابل آنها روبرو نشود، این اقدام می تواند عواقب کشنده ای حتی برای خود آمریکا داشته باشد.

به گفته پروفسور پیرس ، پرتاب یک هزار کلاهک هسته ای از خاک ایالات متحده منجر به کشته شدن، حداقل 140 هزار آمریکایی خواهد شد. پرتاب 7 هزار کلاهک منجر به گرسنگی 5 میلیون نفر خواهد شد.

لازم به یادآوری است که در اواخر ماه فوریه دریادار چارلز ریچارد رئیس فرماندهی راهبردی نیروهای مسلح آمریکا گفت که ایجاد سیستم دفاع ضد موشکی که برای دفاع در برابر تهدیدات احتمالی از جانب روسیه از لحاظ فنی امکان پذیر نیست و تهدیدی برای ثبات راهبردی ایالات متحده خواهد بود.

پیش از این در اواسط ماه فوریه اعلام شد که ناتو میخواهد تا سیستم دفاع موشکی در اروپا را بهبود ببخشد ، گستردگی رزمایش های نظامی خود در این رابطه را افزایش داده و توان بالقوه هسته ای و تهاجمی خود را گسترش دهد.

به گفته ینس استولتنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی ، این اقدامات در واقع پاسخی به استقرار جدیدترین موشک های کروز در روسیه است. در عین حال ، وی تاکید نمود که ناتو علاقه ای به از سرگیری مسابقه تسلیحاتی با مسکو ندارد.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 23635

به "حمله هسته ای به روسیه برای خود آمریکا هم نابودکننده خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله هسته ای به روسیه برای خود آمریکا هم نابودکننده خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید