حمل ونقل گران شد ، سبد هزینه خانوار چه تغییری نموده است؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش تجارت نیوز، سال 1398 با تورم سالانه 34.8 درصدی به انتها رسید. این در حالی بود که در آنالیز تورم نقطه به نقطه معین می گردد خانوارها در مجموع حدود 22 درصد نسبت به اسفند سال قبل افزایش هزینه داشته اند.

حمل ونقل گران شد ، سبد هزینه خانوار چه تغییری نموده است؟

اما آنالیز شرایط کالاهای مصرفی خانوارها از آنچه مرکز آمار برای گزارش شاخص قیمت کالا و خدمات در کشور منتشر نموده، نشان می دهد که خرید خوراکی ها با افزایش هزینه 13.7 درصدی نسبت به اسفند سال قبل همراه بوده است.

در بین کالاها و خدمات حمل و نقل با 44.8 درصد بیشترین افزایش هزینه را داشته و بعد از آن پوشاک و کفش با 29.7 درصد واقع شده است.

همچنین مسکن، آب، برق و گاز حدود 22 درصد وآب، برق و سوخت 13.5 درصد نسبت به اسفند 1397 افزایش هزینه داشته است.

اما فقط دو گروه کالایی هستند که مردم برای خرید آن ها در اسفند سال قبل نسبت به همین ماه در سال 1397 ارزان تر خریده اند و با تورم منفی همراه بوده است؛ گروه گوشت قرمز و سفید با منفی 2.3 درصد و گوشت قرمز و ماکیان با منفی 4.4 درصد ارزان شده است.

در آنالیز تورم سالانه بیشترین تورم مربوط به گروه ماهی ها و صدف داران و همچنین چای و قهوه با 56 درصد است و بعد از آن گروه گوشت قرمز و سفید و ماکیان با حدود 49 درصد در بالاترین حد تورمی در بین کالاها واقع شده است.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26104

به "حمل ونقل گران شد ، سبد هزینه خانوار چه تغییری نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمل ونقل گران شد ، سبد هزینه خانوار چه تغییری نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید