خبرنگاران رکود بازار فرش به دلیل شیوع ویروس کرونا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: شیوع ویروس کرونا باعث آسیب به کارگاه های متمرکز و غیرمتمرکز فرش بافی شده و فعالیت اقتصادی این بخش در معرض خطر جدی واقع شده است.

خبرنگاران رکود بازار فرش به دلیل شیوع ویروس کرونا

به گزارش پنجشنبه شبکه تولید و تجارت ایران (شاتا)، فرح ناز رافع در مورد تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد فرش کشور اضافه کرد: شاغلان و بافندگان فرش فاقد حقوق ماهیانه هستند و به ازای کارکردشان در آخر هر ماه حقوق دریافت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه بازار فرش به شدت در روزهای اخیر دچار رکود شده است، گفت: تا به امروز کسبه و فروشندگان فرش بازار هیچ گاه در ایام سرانجامی سال (شب عید) سابقه چنین رکودی را نداشته است.

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به تعهدات اقتصادی فروشندگان و کسبه، شرح داد: در این شرایط این افراد توان عمل به تعهدات اقتصادی خود را ندارند و قطعا با مسائل اقتصادی زیادی روبرو خواهند شد.

رافع با بیان این که بافندگان فرش دستباف با درآمد حاصل از کار خود در سرانجام هر ماه حق بیمه تامین اجتماعی را پرداخت می کنند، گفت: طی این شرایط و عدم فعالیت کارگاه های فرش بافی این افراد حتی قادر به پرداخت حق بیمه خود هم نیستند.

به گفته وی، بیشتر شاغلان در حوزه فرش بافی زنان سرپرست خانوار هستند که در این شرایط دچار آسیب و لطمات اقتصادی فراوانی می شوند.

رییس مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد: مرکز ملی فرش دستباف ایران، ابعاد تاثیرگذاری کرونا بر اقتصاد کشور و راهکارهای آن محور مداقه قرار می دهد.

رافع اضافه کرد: با توجه به آسیب جدی به زنجیره ارزش و تامین فرش و آثار مخرب آن، راهکارهای برون رفت از این بحران در دستور کار مرکز واقع شده است و به همین منظور، استفاده از تمامی ظرفیت های موجود به خصوص بخش خصوصی، تشکل ها، انجمن ها و اتحادیه های فرش دستباف برای تبیین دقیق این مسائل و راه های برون رفت از این شرایط در دستور کار واقع شده است و تحلیل، بررسی، ارائه طریق و مطالبه به منظور کاهش آثار منفی اقتصادی بر فرش دستباف با همکاری وزارت صمت در حال پیگیری است.

ویروس کرونا یا کووید - 19، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا به امروز به 115 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز- پنجشنبه- درباره آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن گفت: تا کنون 10 هزار و 75 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 429 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و 276 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25037

به "خبرنگاران رکود بازار فرش به دلیل شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رکود بازار فرش به دلیل شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید