خبرنگاران رییس ستاد ملی خدمات سفر: شهرهای زرد مسافرپذیر نباید مشمول محدودیت شوند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مشهد- خبرنگاران- رییس ستاد ملی خدمات سفر کشور گفت: شهرهای مسافرپذیر دارای شرایط زرد از نظر شیوع کرونا همچون مشهد، اصفهان، کیش و دیگر شهرها در ایام نوروز نباید مشمول تبصره بندی و محدودیتهای سفر شوند.

خبرنگاران رییس ستاد ملی خدمات سفر: شهرهای زرد مسافرپذیر نباید مشمول محدودیت شوند

ولی تیموری پنجشنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی خراسان رضوی اضافه نمود: البته برای شهرهای دارای شرایط قرمز و نارنجی سفر با وسایل نقلیه شخصی محدودیت دارد و در شهرهای دارای شرایط زرد و آبی، شرایط بهتر است اما اختلاف نظر در این خصوص وجود دارد.

وی به عدم محدودیت شهرهای دارای شرایط زرد و مسافرپذیر تاکید نمود و ادامه داد: اگر مشهد را به عنوان شهر زرد مسافر پذیر محدود به این تبصره ها کنیم در عمل 50 درصد تاسیسات اقامتی کشور از فرآیند تامین خدمات ایمن سفر خارج خواهند شد البته این مشکل برای شهرهای دیگر مثل اصفهان و دیگر شهرهای مسافرپذیر نیز صدق می نماید.

معاون توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی به جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره نمود و گفت: با نگاه مثبت دکتر روحانی شاید تا حد امکان بتوان در حد مقدورات و با رعایت پروتکلهای بهداشتی نشاطی برای جامعه ایجاد نمود.

وی اضافه نمود: مردم سال گذشته علاوه بر محدودیتهای ناشی از شیوع کرونا، سختی های مالی بسیار به خاطر فعالیت بدخواهان علیه ملت ایران تجربه کردند بنابراین در نوروز سال جاری به دنبال تعدیل این فضا و بسط و توسعه نشاط، امید و انگیزه در جامعه هستیم، از طرف دیگر نوروز سال جاری با اعیاد شعبان نیز همزمان شده است.

تیموری ادامه داد: اقتصاد بعضی مناطق و شهرها براساس سفر و توریست است و بواسطه شرایط ناشی از کرونا طی سال اخیر این مناطق به شدت آسیب دیده اند.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی باید تامل داشته باشیم، اینکه همه بنشینند و در قبال مسائل پیش آمده سکوت نمایند هنر نیست بلکه هنر این است در شرایطی که بعضی مجموعه ها یکسال کار ننموده اند زمینه فعالیت آنان را فراهم کنیم، باید هم بیماری و هم بعد اقتصاد توریستی و معیشت فعالان حوزه توریستی را توامان در نظر داشت.

نوروز 1400 با سفرهای ایمن

معاون توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی به الزام رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا در مورد سفرها تاکید نمود و اضافه نمود: بر اساس مصوبات جلسه 55 ستاد ملی مقابله با کرونا با حفظ یک پیش شرط، نوروز را متفاوت تر از سال گذشته در بخش توریستی برگزار خواهیم کرد لذا اکنون منتظر تصویب دستورالعمل جدید برای از سرگیری سفرها نخواهیم بود.

وی ادامه داد: تداوم اجرای مصوبات گذشته مشروط به این است که از نظر شیوع کرونا به شرایط قرنطینه نرسیم و فرایند همه گیری بیماری در ایام نوروز با شرایط کنونی تغییر نکند تا با رعایت پروتکلهای بهداشتی مردم سفرهای نوروزی را داشته باشند.

تیموری به طرح سفرهای ایمن با تورهای مسافرتی اشاره نمود و گفت: ما مسوولیت برگزاری 2 نوع سفر را داریم که یکی از آن سفر با تورهای توریستی و شرکتهای خدمات مسافرتی مجاز است که این مهم بواسطه آموزش این مراکز در زمینه نحوه استقرار مسافر در ناوگان، اقامت و پذیرایی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین ثبت سفرها در سامانه ثبت تور انجام می گردد.

وی اضافه نمود: نوع دوم سفرها مربوط به افرادی است که نمی خواهند با تور سفر نمایند اما اگر این افراد سفر خود را با رزرو مراکز مجاز اقامتی تحت نظر توریستی انجام دهند مسئله ای ندارند، چرا که این مراکز قابل رصد است و مسئله ای برای اینگونه سفرها نیز وجود ندارد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی ادامه داد: گروه های دیگر که نه با تور سفر نموده و نه در هتل اقامت می نمایند و می خواهند به منازل اقوام یا مراکز اقامتی شخصی نظیر ویلاها بفرایند از زنجیره خدمات سفر این وزارتخانه خارج می شوند لذا به وسیله وزارت کشور و نیروی انتظامی و با همراهی فرمانداران برنامه ریزی برای نظارت و ساماندهی اینگونه سفرها از یک ماه قبل شروع شده و طرح نهایی آنها اعلام خواهد شد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53902

به "خبرنگاران رییس ستاد ملی خدمات سفر: شهرهای زرد مسافرپذیر نباید مشمول محدودیت شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس ستاد ملی خدمات سفر: شهرهای زرد مسافرپذیر نباید مشمول محدودیت شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید