خبرنگاران سرپیچی از شیوه نامه های بهداشتی را به 190 و 1819 اطلاع دهید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شیراز - خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در مورد برخورد قانونی با متخلفان بهداشتی تاکید نمود: عموم مردم باید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و شکست این بیماری خطرناک، به عنوان یک مدافع سلامت، علاوه بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مشاغل و اصناف، موضوع را به کارشناسان سامانه 190 و 1819 اطلاع دهند.

خبرنگاران سرپیچی از شیوه نامه های بهداشتی را به 190 و 1819 اطلاع دهید

مهرزاد لطفی روز چهارشنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا بر مشارکت جمعی مردم فارس و رعایت دستورات بهداشتی پافشاری کرد و آن را راهکاری مناسب برای رهایی از شرایط قرمز دانست.

دکتر لطفی با اشاره به انتقال سریع کرونا در بین افراد جامعه، بر ترویج فرهنگی استفاده از ماسک در سطح استان فارس تاکید نمود و گفت: مردم باید در این امر مهم مجموعه سلامت را یاری نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در شرایطی هستیم که هرگونه بی توجهی و غفلت در برابر کرونا ، تهدیدنماینده سلامت مردم به شمار می رود و برای جلوگیری از آن تیم های بهداشتی دانشگاه به صورت شبانه روزی مشغول به بازدید از اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سوپرمارکت ها، فست فودها و دیگر واحدهای خدماتی هستند، بنابراین ضروری است هم استانی ها نیز در این امر مهم با مجموعه سلامت همکاری نمایند.

لطفی در این نشست ضمن آنالیز شرایط آمار مبتلایان به کرونا و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، فرایند انجام آزمایش ها در مراکز 16 ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کرونا ، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری را ارزیابی کرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام سوگواری محرم، اضافه نمود: با توجه به اهمیت جلوگیری از انتشار بیماری کرونا ، ضروری است بازرسی و نظارت ها بر نحوه برگزاری مراسم عزاداری و توزیع نذورات، افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن آنالیز اجرای مصوبات قبلی، میزان اشغال تخت های بیمارستان های حضرت علی اصغر(ع)، شهید دکتر فقیهی، نمازی و شهید دکتر چمران را مورد ارزیابی قرار داد و بر سرویس دهی بهتر به بیماران نیازمند خدمات ویژه تاکید نمود.

در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز توضیحاتی در مورد حوزه های مختلف مانند تجهیزات و امکانات، تریاژ بیماران عادی و مشکوک به کرونا ، نحوه پذیرش بیماران بستری و سرپایی، خدمات بیمارستان پشتیبان، شرایط بیماران بستری کرونا ، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، خدمات بیمارستان پشتیبان، شرایط ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های کروناویروس، ارائه کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست شمار جان باختگان کرونا در استان فارس را 725 مورد بیان نمود و گفت: شمار قربانیان کرونا در شیراز سه رقمی ، در شهرستان های ، مرودشت؛ کازرون؛ داراب؛ لامرد ، آباده ، قیروکارزین و کوار دو رقمی و در سایر شهرستان های فارس یک رقمی است .

عبدالرسول همتی اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، بیش از 239 هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، 39 هزار و 602 مورد مثبت شناسایی شده است.

دکتر همتی ادامه داد: هم اکنون 820 بیمار مشکوک و دارای علامت بیماری در بخش های عمومی بستری هستند که از این تعداد، 107 بیمار مبتلا به کرونا نیز به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

به پویش نذر ماسک بپیوندید

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم قرار داریم و مومنان هر ساله نذوراتی به صورت اطعام اهدا می نمایند، گفت: سال جاری در این ایام با بحران اپیدمی کرونا در کشور مواجهیم و علاقه مندان می توانند به جای نذر اطعام، به پویش نذر ماسک بپیوندند و به همان مبلغ نذر خود، ماسک تهیه نمایند و در اختیار سوگواران و افراد کم بضاعت قرار دهند و یا به وسیله حساب یاری های مردمی مجمع خیرین تامین سلامت استان، با مدافعان سلامت استان همراه شوند.

او یادآور شد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست ها برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس الزامی است.

از دیروز تا امروز 29 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 444 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 350 هزار و 279 نفر رسید، متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 153 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 20 هزار و 125 نفر رسیده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38640

به "خبرنگاران سرپیچی از شیوه نامه های بهداشتی را به 190 و 1819 اطلاع دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرپیچی از شیوه نامه های بهداشتی را به 190 و 1819 اطلاع دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید