خبرنگاران طرح جدید محدودیت های پیشگیری از کرونا در یزد اعلام شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یزد- خبرنگاران- ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد در اعلامیه شماره 102 خود محدودیت های جدیدی در استان را برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس در مناطق مختلف از روز شنبه برای مدت 14 روز اظهار داشت.

خبرنگاران طرح جدید محدودیت های پیشگیری از کرونا در یزد اعلام شد

به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، بر اساس این اطلاعیه با توجه به رشد موارد ابتلا و بستری ناشی از ویروس در روزهای اخیر و افزایش نگرانی در مورد اوج (پیک) جدید آن در صورت تداوم فرایند افزایشی فعلی و با توجه به اعلام شرایط هشدار در همه شهرهای استان و شرایط نارنجی در خاتم، مهریز و تفت و شنمایندگی وضع موجود در صورت رعایت نشدن هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی و با عنایت به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت های شرایط زرد در شهرستان های یزد، اردکان، میبد، اشکذر، ابرکوه، بافق و بهاباد به صورت یکنواخت و یکسان از تاریخ چهاردهم فروردین ماه به مدت 2 هفته به توضیح زیر اعلام می گردد:

تعطیلی آموزش حضوری مدارس و دانشگاه ها، مشاغل گروه چهار شامل شهر بازی ها، گیم نت ها و مراکز تفریحی آبی، برگزاری کلاس آکادمی ها حداکثر با حضور 10 نفر و رعایت فاصله، جلسات اداری حداکثر با حضور 30 نفر و رعایت فاصله، برگزاری هرگونه مراسمی در فضای بسته با رعایت چهار متر فاصله و حداکثر تا 50 نفر ، تعطیلی فعالیت تمامی اصناف بعد از ساعت 21 و 30 دقیقه شب و ممنوعیت تردد در تمامی شهرها از ساعت 22 شب تا ساعت سه صبح .

در انتها با توصیه و تاکید بر رعایت اصول بهداشتی یادآور می گردد، مسافرت ها، تجمع خانوادگی، میهمانی های جمعی، حضور در منازل مبتلایان و گروه های پرخطر، به شدت به عنوان عامل زمینه ای می تواند در شکل گیری خوشه های جدید ابتلا عمل نموده و میزان موارد ابتلا و البته مرگ و میر را در روزهای آینده تحت تاثیر قرار دهد و همچنان بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از تجمع و تردد در اماکن شلوغ تاکید می گردد.

هم اکنون 222 فرد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 46 نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات درمانی دریافت می نمایند.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در دنیا منتشر شد؛ به طوری که سازمان دنیای بهداشت در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری دنیای) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علایم بیماری کووید 19 است و بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدی را در دنیا به وجود آورده است.

کارشناسان همچنان توصیه می نمایند مردم اصول سه گانه شفا یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در تاریخ 30 بهمن 98 وزارت بهداشت اظهار داشت که نتایج آزمایش اولیه 2 مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش شده و این موضوع خود مقدمه ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که احتیاج بود در سطح ملی و استانی اندیشیده گردد.

حدود 80 درصد افراد مبتلا بدون احتیاج به درمان خاصی از این بیماری بهبود می یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید 19 علایم یک نفر شدت می گیرد که دچار مسائل تنفسی می گردد و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مسائل بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می یابد.

بعضی گزارش ها نشان می دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز معین نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54544

به "خبرنگاران طرح جدید محدودیت های پیشگیری از کرونا در یزد اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح جدید محدودیت های پیشگیری از کرونا در یزد اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید