فوت 462 بیمار کرونایی، آمار قربانیان کرونا از 70 هزار نفر گذشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 462 نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-19 در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به 70 هزار و 532 نفر رسید. پنج هزار و 287 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی (آی سی یو) بستری هستند.

فوت 462 بیمار کرونایی، آمار قربانیان کرونا از 70 هزار نفر گذشت

به گزارش ، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه در اطلاعیه ای گفت: از دیروز تا امروز (7 اردیبهشت 1400) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 20 هزار و 963 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که سه هزار و 386 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به دو میلیون و 438 هزار و 193 نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه اضافه کرد: تا به امروز یک میلیون و 907 هزار و 190 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و 287 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و 15 میلیون و 435 هزار و 147 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون 198 شهر کشور در شرایط قرمز، 157 شهر در شرایط نارنجی، 74 شهر در شرایط زرد و 9 شهر در شرایط آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت از و به شهرهای با شرایط قرمز و نارنجی ممنوع است.

وزارت بهداشت همچنین گفت: تا به امروز 705 هزار و 147 نفر دوز اول واکسن کرونا و 184 هزار و 407 نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 889 هزار و 554 دوز رسید.

به گزارش ایرنا، جهش ویروس کرونا در هندوستان خطر جدیدی است که دنیا را تهدید می کند. به گفته مسئولان وزارت بهداشت، ویروس جهش یافته در هندوستان میزان سرایت و مرگ آوری بیشتری دارد و از ویروس جهش یافته در انگیس نیز خطرناکتر است. شیوع این ویروس در هندوستان، سیستم بهداشتی و درمانی و وزارت بهداشت این کشور را فلج کرده است.

هند اکنون با یک سونامی ویروس کرونا روبرو است و کمبود امکانات پزشکی، به گفته کارشناسان، سیستم بهداشتی این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

تا به امروز حدود 17 میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 349 هزار نفر جان باخته اند. گزارش های منتشر شده از هند حاکی از این است که بیمارستانهای این کشور با کمبود جا و امکانات درمانی از جمله اکسیژن روبرو هستند و بسیاری از مردم این کشور از ترس ابتلا به کرونا برای تحویل اجساد درگذشتگان خود مراجعه نمی کنند.

هند یکی از تولیدکنندگان مهم واکسن کرونا در دنیاست. ایران نیز یکی از واکسن های تولید شده در این کشور را به نام واکسن کوواکسین از شرکت بهارات بیوتک خریداری کرده است. مسئولان وزارت بهداشت برای خرید 500 هزار دوز از این واکسن سفارش داده بودند اما بعد از رسیدن محموله اول این واکسن به میزان 125 هزار دوز، محموله دوم که 375 هزار دوز واکسن بود با دستور دادستانی در هندوستان به علت نیاز این کشور توقیف شد.

واکسیناسیون کرونا در کشورهایی که تزریق واکسن به شهفرایندان خود را به سرعت انجام داده اند، موثر بوده به طوری که انگلستان با سرعت بخشیدن به فرایند واکسیناسیون کرونا توانسته است آمار مرگ های بالای هزار نفر را به چهار نفر در روز کاهش دهد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه دنیا منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت دنیای در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری دنیای) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تا به امروز حدود 147 میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون نفر نیز بر اثر بیماری کووید19 جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در دنیا به وجود آورده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 56244

به "فوت 462 بیمار کرونایی، آمار قربانیان کرونا از 70 هزار نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت 462 بیمار کرونایی، آمار قربانیان کرونا از 70 هزار نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید