خبرنگاران سرگردانی دولت بعدی با رد کلیات لایحه بودجه 1400

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان نباید گمان نمایند که با رد کلیات به دولت سیلی محکمی زده اند، دولت فعلی با تصویب بودجه سه دوازدهم تا انتها خردادماه به کار خود ادامه می دهد و این دولت سیزدهم است که با بار بزرگ اقتصادی سرگردان می گردد.

خبرنگاران سرگردانی دولت بعدی با رد کلیات لایحه بودجه 1400

عزت الله یوسفیان ملا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران پیرامون رد کلیات لایحه بودجه 1400 اظهارداشت: نخستین سوالی که نمایندگان مجلس باید از خود بپرسند این است که آیا لایحه بودجه سال آینده قابل اصلاح است یا نه؟ پاسخ به این سوال راه حل مناسبی را پیش روی آنها قرار می دهد.

وی اضافه کرد: رد کلیات لایحه بودجه و وارد شدن به تصویب بودجه چند دوازدهم برای زمانی است که تمام راه ها برای اصلاح لایحه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی بسته گردد.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم گفت: درآمدهای اعلامی در لایحه بودجه احتاقتصادی است و تقریبا هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که میزان درآمدهای آن قطعی باشد و چون باید دولت درآمدهای خود که از راستا های مختلف وصول کند بنابراین قطعیتی در میزان آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم شرح داد: دولت در معین میزان درآمدها باید پیش بینی کند که چند بشکه نفت را به چه قیمتی می فروشد، همچنین در بخش دیگر باید درآمدهای گمرک، اقتصادیات و دیگر درآمد را برآورد کند و بیشتر بر مبنای اما و اگر است و بنابراین درآمد قطعی نمی توان در این شرایط برای کشور پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: در مقابل درآمدهای احتاقتصادی، میزان هزینه دولت قطعی است و براین اساس بودجه 100 درصد قابل اعتماد نیست و دولت و مجلس باید سعی نمایند ایرادها را برطرف و اما و اگرهای بودجه ای را کاهش دهند.

یوسفیان گفت: اینکه بودجه چند دوازدهم در مجلس تصویب گردد درست مثل این است که کشور را همچون سوپرمارکت و به شکل کشویی و دخلی اداره کنیم و هیچ کدام از منابع بخش عمرانی و جاری تعیین نباشد و این راهکار نیست.

وی توضیح داد: ممکن است بودجه سه دوازدهم را در مجلس شورای اسلامی تصویب نمایند که می تواند موجب سردرگمی دولت آینده که مشغول تشکیل کابینه است گردد که ظلم بزرگی به دولت بعدی است.

نماینده مردم رشت در مجلس یازدهم با بیان اینکه سابقه آنالیز 16 لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی دارد، گفت: مجلس و دولت باید با هم کنار بیایند و نباید نمایندگان گمان نمایند که با رد کلیات به دولت سیلی محکمی زده اند در حالکیه دولت فعلی با تصویب بودجه سه دوازدهم تا انتها خردادماه به کار خود ادامه می دهد و این دولت جدید است که با بار بزرگ اقتصادی سرگردان می گردد.

وی اظهارداشت: لایحه بودجه سال آینده شفاف و قابل دسترس است و همه کارشناسان، افراد و صاحبنظران به تمامی جداول آنها دسترسی دارند و می توانند آن را تحلیل و آنالیز نمایند و راه حلهای برای حل مسائل و برطرف نواقص ارائه نمایند.

یوسفیان تاکید نمود: عدم تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده در واقع ویروسی است که به بخش اقتصاد ورود می نماید و آنها را تا دو سال بعد فلج و زمین گیر می نماید.

به گزارش خبرنگاران، روز چهارشنبه 17 آذرماه حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال 1400 کل کشور با سقف 2400 هزار میلیارد تومان را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد.

این لایحه پس از تصویب در صحن مجلس، برای شورای نگهبان ارسال می گردد تا به قانون تبدیل گردد و در سال آینده به اجرا برسد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 48328

به "خبرنگاران سرگردانی دولت بعدی با رد کلیات لایحه بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرگردانی دولت بعدی با رد کلیات لایحه بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید