خبرنگاران طرح سرباز ماهر زمینه اشتغال جوانان در جامعه را فراهم می کند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، قزوین - خبرنگاران - معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی قزوین گفت: استفاده از ظرفیت جوانان مهمترین اولویت ناجا بوده که اگر به آن توجه شود به پیشرفت و آبادانی کشور و توسعه فضای کسب و کار می انجامد.

خبرنگاران طرح سرباز ماهر زمینه اشتغال جوانان در جامعه را فراهم می کند

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ امید همتی مجد عصر دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی مهارت آموزی سربازان، شرح داد: این طرح با اولویت آموزش تخصصی کار و اشتغال در مراکز نظامی و پادگانی استان اجرایی می شود.

وی ادامه داد: مشمولان وظیفه هنگام پست دفترچه آماده به خدمت، تخصص و مهارت های خود را قید کنند تا براساس آن و با توجه به مهارت هایی که دارند جذب یگان های مختلف شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی قزوین اضافه کرد: دوره مهارت آموزی سربازان چند سالی است که در مراکز آموزش نظامی و پادگان ها برگزار می شود و امسال نیز بنابر رسالت و اهدافی که این دوره ها دارند، برنامه ریزی مناسبی در جهت برگزاری کیفیت آنها تدوین شده است.

وی اعلام نمود: با اجرای این طرح سربازان وظیفه پس از خاتمه دوران خدمت سربازی می توانند جذب بازار کار شوند و به همین جهت آموزش سربازان وظیفه با هماهنگی ادارات کل استان صورت می گیرد و هر سازمان یا اداره کل با توجه به رسالت و برنامه های خود در راستا آموزش سربازان سهیم خواهند بود.

این مسوول، هدف از این جلسه را هم افزایی بیشتر دستگاه های اجرای و انتظامی استان قزوین در راستا برگزاری دورهای مهارت آموزی و اشتغال سربازان دانست و شرح داد: با رفع موانع و مسائل پیش رو، هم افزایی لازم در جهت برگزاری هرچه بهتر و کیفی تر این دوره ها فراهم خواهد شد.

سربازان با گذراندن دوره مهارت آموزی از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند می شوند

سرهنگ ایمانعلی عابدزاده، معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی استان قزوین در این نشست گفت: یکی از تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح موضوع سرباز ماهر است و به همین جهت مشمولانی که مهارت و تخصص های لازم در هر زمینه ای را داشته باشند قبل از ورود به خدمت سربازی آن را در سامانه نظام وظیفه ثبت می کنند و در طول خدمت هم دوره هایی برگزار می شود تا تخصص خود را تکمیل تر کنند.

وی شرح داد: تعهداتی که از طریق وزارت کشور و ستاد نیروهای مسلح برای سربازانی که از این دوره ها استفاده کنند لحاظ شده که از جمله آن می توان به گذراندن دوران خدمت در شهر و یا نزدیک ترین محل سکونت خود و همچنین دریافت تسهیلات از بانک اشاره کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 44417

به "خبرنگاران طرح سرباز ماهر زمینه اشتغال جوانان در جامعه را فراهم می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح سرباز ماهر زمینه اشتغال جوانان در جامعه را فراهم می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید