خبرنگاران لایحه اصلاح شده کاهش مصرف پلاستیک هفته آینده به دولت ارسال می شود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران - خبرنگاران - معاون دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست از ارسال لایحه اصلاح شده کاهش مصرف پلاستیک به کمیسیون امور زیربنایی هیات دولت در هفته آینده خبر داد.

خبرنگاران لایحه اصلاح شده کاهش مصرف پلاستیک هفته آینده به دولت ارسال می شود

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، پیام جوهرچی با بیان اینکه تهیه و تدوین لایحه اصلاح شده کاهش مصرف پلاستیک تکلیف دولت به سازمان محیط زیست بوده است، گفت: در راستای هدف حمایت از محیط زیست، یک سال پیش دولت به سازمان حفاظت محیط زیست تکلیف کرد تا لایحه ای با موضوع کاهش مصرف پلاستیک تهیه و تدوین کند و این سازمان نیز با بهره دریافت از نظر کارشناسان، لایحه ای با 12 بند پیشنهادی تدوین کرد.

وی با بیان اینکه این لایحه پس از تدوین به کمیسیون زیربنایی دولت فرستاده شد، گفت: این کمیسیون ایرادهایی به این لایحه گرفت و به سازمان محیط زیست بازگشت داده شد، اکنون با استفاده از نظرات و پیشنهادات اصلاحی کارشناسان، اصلاحات مورد نظر اجرا شده و لایحه آماده ارسال به دولت است و هفته آینده به کمیسیون زیربانی هیئت دولت ارسال می شود.

جوهرچی، حفظ محیط زیست را یکی از دغدغه های دولت دانست و گفت: این لایحه در چارچوب کلی و سیاست های همه جانبه دولت تدوین شده و بیشتر بندهای آن تشویقی است، همچنین سعی شده است تا علاوه بر سیاست های تشویقی، بازه زمانی هم برای تولیدکنندگان پلاستیک در نظر گرفته شود تا بتوانند مواد اولیه خود را با مواد اولیه تجزیه پذیر جایگزین کنند.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 38504

به "خبرنگاران لایحه اصلاح شده کاهش مصرف پلاستیک هفته آینده به دولت ارسال می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لایحه اصلاح شده کاهش مصرف پلاستیک هفته آینده به دولت ارسال می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید