خبرنگاران نویدکیا: محبوبیت بین طرفداران سپاهان در مربیگری اذیتم کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: محبوبیت در سپاهان در مربیگری اذیتم کرد چرا که زمانی که نتیجه نمی گرفتیم هیچکس به من حرفی نمی زد و این بیشتر از همه چیز من را اذیت می کرد.

خبرنگاران نویدکیا: محبوبیت بین طرفداران سپاهان در مربیگری اذیتم کرد

به گزارش خبرنگاران، محرم نویدکیا دوشنبه شب در گفت وگویی تلویزیونی گفت: من چهار سال بود از فوتبال خداحافظی نموده بودم و پس از آن نیز ارتباطی با باشگاه نداشتم اما یک روز محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه برای قبول سرمربیگری با من تماس گرفت. چند جلسه با هم صحبت کردیم اما صحبت های ما در خصوص مسائل باشگاه بود اما رفته رفته در خصوص مسائل مختلف صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم با هم همکاری کنیم.

وی اضافه کرد: زمانی که من از فوتبال خداحافظی کردم، مسوولان باشگاه می خواستند، بازی خداحافظی با تیم تهرانی بگذارند اما من ترجیح دادم مقابل ذوب آهن این کار را انجام دهم. زمان مربیگری کرانچار به من پیشنهاد حضور در کادر فنی شد اما به خاطر مسائل با مسوولان وقت قبول نکردم. قلعه نویی هم در 2 مقطع به من گفت که بیایم اما این اتفاق رخ نداد. یکی از دلایل حضورم در سپاهان محمدرضا ساکت بود.

سرمربی فعلی سپاهان اضافه کرد: برای قبول سرمربیگری سپاهان با افراد زیادی از جمله علیرضا رحیمی، امیر حاج رضایی و محمد مایلی کهن مشورت کردم و وقتی دیدم آنها به من اعتماد دارند این پیشنهاد را پذیرفتم. از کودکی سپاهانی بودم و از تیم شناخت داشتم. خیالم راحت بود پشت پرده مسئله ای برای من به وجود نمی آید و به همین خاطر قرارداد سه ساله بستم. در مدت دوری ام از فوتبال فقط استراحت کردم و تنها با فرزندم سرگرم بودم.

وی با اشاره به چالش مربیگری در تیمی که اسطوره این باشگاه است، اضافه کرد: برای من این موضوع خیلی سخت است. 80 درصد سپاهانی ها شاید به من اعتماد دارند و به همین خاطر بیشتر اذیت می شوم. من هر اتفاقی برایم رخ می داد و بازی ها را واگذار می کردیم هیچکس حرفی نمی زد. در 5 هفته ابتدایی 2 باخت آوردم اما اینکه هیچکس به من چیزی نگفت این موضوع من را اذیت می کرد. در دوران ورزشی هیچ وقت تغییر وزن نداشتم اما به خاطر کار سرمربیگری چند کیلوگرم وزن کم کردم. خدا را شکر روز به روز شرایط تیم بهتر شد.

نویدکیا در خصوص شرایط کرونا اضافه کرد: من روی این موضوع حساس هستم و به بازیکنانم هم گفتم که هر بازیکنی کرونا بگیرد یک ماه از میادین دور است و به همین خاطر 10 درصد از قراردادش کسر خواهد شد. از روزی که من آمدم هیچ بازیکنی به غیر 2 بازیکن جوان کرونا نگرفتند.

وی اضافه کرد: عصبانی نمی شوم اما قوانینی برای خودم مشخص کردم. من زودتر از همه در تمرین حاضر می شوم و دیرتر از همه می روم. مربیان زیادی دیدم و همواره سر این مسائل در سپاهان مشکل داشتم که یک مربی سر تمرین دیر می آید و یا یک مربی در رختکن فوتبال تماشا می نماید. من قوانین خودم را دارم.

سرمربی سپاهان گفت: اوایل روزهای سختی را پشت سر گذاشتم چرا که تجربه لازم را نداشتم. به عنوان مربی کار ننموده بودم و زمانی هم که قرارداد بستم تنها 8 روز بعد به لیگ قهرمانان آسیا رفتیم. شب ها و روزهای سختی را گذراندم و بی خوابی کشیدم اما پای اصولی که داشتم ایستادم و با یاری همکارانم روزهای خوبی را خلق کردیم. از الان به بعد کار ما سخت تر هم خواهد شد اما بازیکنانم اعتماد به نفس خوبی دارند.

وی گفت: در تیم ما بازیکن فیکس و ذخیره وجود ندارد و این برای من اتفاق شیرینی است چرا که بازیکن چه یک دقیقه و چه 90 دقیقه بازی کند برای موفقیت تیم کوشش می نماید.

نویدکیا در خصوص سبک بازی تیمش اضافه کرد: از روز اول به بازیکنانم گفتم که با سیستم سخت و سنگینی بازی می کنیم. برای ما در زمین فضا مهم است. تیم من بدون هافبک دفاعی بازی می نماید و بازیکنانم رونده هستند. همه بازیکنان خط میانی ما هافبک نفوذی هستند. البته اگر یک هافبک دفاعی داشتم شاید در گل خورده این تعداد آمار ما نبود. باید ساختار دفاعی تیمم را درست کنم و به مرور زمان این مشکل را هم حل کنیم.

وی گفت: نداشتن هافبک دفاعی شاید عیب هایی دارد اما فوایدی هم دارد که ما موقعیت زیاد خلق می کنیم و از طرفی بیشترین گل زده را داریم. سپاهانی ها دوست دارند فوتبال زیبا تماشا نمایند و ما هم روز به روز بهتر می شویم. طرفدارانمان هم لذت خواهند برد.

نویدکیا گفت: گئورگی ولسیانی در اوایل فصل مصدوم بود او چند هفته ما را همراهی کرد و سپس دو بازی پشت سر هم محروم شد.

وی در خصوص شرایط مصدومیت بازیکنان سپاهان گفت: مراقب بازیکنان هستیم و سعی می کنیم آنان را تا حد ممکن کنترل کنیم. من 6 جراحی روی زانو و 3 جراحی روی کتفم داشتم. خیلی این مسائل را درک می کنم که یک بازیکن که مصدوم است به خاطر یک امتیاز مصدومیتش تکرار نگردد. بازیکن مصدوم تا زمانی که کامل خوب نگردد محال است از او استفاده کنم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: اگر بخواهم منطقی صحبت کنم پرسپولیس تیم با قدرت لیگ است و با ثبات بازی می نماید. استقلال هم تیم خوبی است و مستحق این همه انتقاد نیست. صنعت نفت هم تیم خوبی است. حتی مس رفسنجان تیمی است که با نظم تاکتیکی بازی می نماید. آلومینیوم اراک هم تیم قابل تحسین است.

وی در خصوص درخشش سجاد شهباززاده اضافه کرد: او سعی دارد بهترین عملکرد را داشته باشد. فوتبالیست با کیفیتی است و با تمام وجود بازی می نماید که این تعداد موقعیت گیرش می آید. پیش از حضورم در سپاهان هم سبک بازی او را دوست داشتم. به او اعتقاد داشتم و دارم و فقط سعی کردم اعتماد به نفسش را بالا ببرم و به او و سایر بازیکنانم ایمان دارم. خودم دنبال جلال علی محمدی و محمدرضا خلعتبری رفتم زیرا خلعتبری روح جنگندگی دارد و حضور چنین فردی در تیم ما نعمت است.

سرمربی سپاهان با اشاره به کاپیتان تیمش گفت: بازوبند را به گئورگی ولسیانی دادم و پس از آن هم پیغام کاپیتان است اما این مسائل در تیم ما اهمیتی ندارد و همه برای موفقیت کوشش می نمایند.

وی در خصوص عدم اعتراضش به داوری گفت: اوایل خیلی به من انتقاد می شد که چرا در خصوص داوری حرفی نمی زنم. از روز اول مربیگری ام با خودم عهد کردم در مسائل داوری دخالت نکنم. امیدوارم بتوانم به همین شرایط ادامه دهم. به بازیکنانم هم گفتم که آنقدر خوب باشید که سایر مسائل دخالتی نداشته باشد. حتی اگر داور اوتی را علیه ما گرفت، باید با سبک بازی مقابل آن بایستیم. ترجیح می دهم راه خودم را بروم و امیدوارم بتوانم تا انتها خودم را کنترل کنم.

نویدکیا گفت: من سعی می کنم انسان منطقی باشم. فکر هم می کنم در تیمم چنین بازیکنی دارم. الان شاید سروش رفیعی بهتر از من باشد.

وی اضافه کرد: اگر بازیکنی مثل خودم داشتم خیالم راحت تر بود. قلبا سپاهان را دوست داشتم و از کودکی طرفدار این تیم بودم. من تیم را دوست داشتم. زمانی ما چهارم و یا پنجم جدول می شدیم، می گفتند بهترین تیم شهرستانی.

وی در خصوص بازی در استقلال و یا پرسپولیس گفت: از کودکی سپاهانی بودم اما زمانی که کودک بودم و خانواده ام استقلالی بودند الکی می گفتم پرسپولیسی هستم اما در مجموع سپاهان را دوست داشتم.

سرمربی سپاهان در خصوص اظهارات علیرضا مرزبان که گفته بود در صورت قهرمانی از تهران تا اصفهان پیاده خواهد رفت اضافه کرد: اعضای کادر فنی برنامه ریزی نموده اند اما من همان اول گفتم که چنین کاری نمی کنم. چرا که ممکن است 12 تا 14 روز به طول بیانجامد.

وی در رابطه با شانس قهرمانی تیمش گفت: اینکه در خصوص قهرمانی صحبت کنیم خیلی زود است و با یک نیم فصل و 28 امتیاز نمی گردد در خصوص آن صحبت کرد.

وی در خصوص جدایی مهدی کیانی اضافه کرد: کیانی بازیکن بزرگی است. شاید اختلاف نظر تاکتیکی است. من لیست خروج ندارم اما اگر بازیکن می خواهد برود حتی اگر بهترین بازیکن ما باشد به او این اجازه را می دهیم.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 51399

به "خبرنگاران نویدکیا: محبوبیت بین طرفداران سپاهان در مربیگری اذیتم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نویدکیا: محبوبیت بین طرفداران سپاهان در مربیگری اذیتم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید