خبرنگاران ژاپن گزارش نشریه انگلیسی را مبنی بر لغو المپیک توکیو تکذیب کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- یک نشریه انگلیسی در گزارشی با اشاره به برگزاری جلسه ای محرمانه توسط دولت ژاپن از تصمیم این کشور برای لغو المپیک به تعویق افتاده توکیو خبر داد؛ گزارشی که بلافاصله توسط مقامات ژاپنی تکذیب شد.

خبرنگاران ژاپن گزارش نشریه انگلیسی را مبنی بر لغو المپیک توکیو تکذیب کرد

به گزارش خبرنگاران، نشریه دِتایمز انگلیس در این گزارش نوشت: دولت ژاپن در جلسه ای محرمانه به این نتیجه رسیده است که المپیک توکیو به دلیل ویروس کرونا باید لغو شود و تمرکز این کشور از همین حالا روی کسب امتیاز میزبانی این تورنمنت در نزدیک ترین دوره ممکن (سال 2032) است.

براساس اعلام یکی از منابع حزب حاکم ژاپن، این اجماع به وجود آمده که کار المپیک توکیو که همین حالا نیز به دلیل پاندمی کرونا یک سال به تعویق افتاده است، تمام شده است.

در حال حاضر، هدف دولت ژاپن این است تا برای اعلام آبرومندانه لغو شدن المپیک به نحوی که امکان میزبانی در سالی دیگر برای توکیو وجود داشته باشد، راهی پیدا کند.

به گفته این منبع آگاه هیچکس نمی خواهد اولین نفری باشد که این خبر را اعلام می کند اما اجماع این است که برگزاری بیش از حد سخت است. به شخصه تصور نمی کنم این اتفاق (برگزاری المپیک) بیافتد.

ساعاتی پس از انتشار این گزارش، ژاپن بر موضع قاطع خود مبنی بر تعهدش برای برگزاری المپیک توکیو در سال جاری میلادی تاکید و هرگونه لغو احتمالی این رویداد را تکذیب کرد.

باوجود اینکه عمده بخش های کشور ژاپن به دلیل موج سوم پاندمی کووید-19 در شرایط اضطراری به سر می برد، سازمان دهندگان المپیک توکیو متعهد شده اند که همچنان در راستا برگزاری تورنمنت دوباره برنامه ریزی شده حرکت کنند.

یک سخنگوی دولت ژاپن گفت که در گزارش منتشر شده توسط نشریه تایمز مبنی بر اینکه دولن ژاپن به طور محرمانه تصمیم گرفته که این رویداد باید به دلیل کرونا لغو شود، هیچ حقیقتی نهفته نیست.

مانابو ساکای معاون دبیرکل هیات وزیران دولت ژاپن در نشستی مطبوعاتی گفت: صراحتا این گزارش را تکذیب می کنیم.

با تعویق یک ساله المپیک 2020 توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از 23 جولای تا 8 آگوست 2021، (اول تا 17مردادماه 1400) و پارالمپیک نیز از 24 آگوست تا پنجم سپتامبر 2021 (دوم تا چهاردهم شهریورماه 1400) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49843

به "خبرنگاران ژاپن گزارش نشریه انگلیسی را مبنی بر لغو المپیک توکیو تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ژاپن گزارش نشریه انگلیسی را مبنی بر لغو المپیک توکیو تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید