خبرنگاران 18هزار کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی خام دامی در کشتارگاه اراک معدوم شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اراک - خبرنگاران - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 18 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در قالب 118 لاشه به دلیل لاغری و بعضی بیماری ها سال جاری با نظارت این نهاد در کشتارگاه اراک از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

خبرنگاران 18هزار کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی خام دامی در کشتارگاه اراک معدوم شد

دکترمحسن شانقی روز سه شنبه گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: 14 هزار و 55 راس دام سبک و سنگین سال جاری در مرکز کشتارگاهی اراک کشتار شدند و 430 هزار کیلوگرم گوشت قرمز از آن ها به دست آمد.

وی ادامه داد: کشتارگاه ها از حلقه های اصلی در زنجیره فراوری غذای سالم هستند و رعایت موازین بهداشتی و رصد بیمارهای مشترک بین انسان و دام در سلامت محصولات فراوریی اهمیت حیاتی داشته و سلامت مردم را تضمین می نماید.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نبود کشتارگاه صنعتی دام در این استان را از جمله مسائل استان دانست و گفت: کشتارگاه اراک با قدمت 35 ساله جوابگوی احتیاج جمعیتی این شهرستان نیست و ساختار سنتی آن باید هرچه سریعتر مکانیزه و صنعتی گردد.

شانقی اعلام نمود: با وجود همه کوشش ها انجام اقدامات زیرساختی به دلیل سنتی بودن کشتارگاه اراک نتیجه مطلوب ندارد و باید برای نوسازی و ارتقای شاخص های بهداشتی با جایگزینی نظام صنعتی کشتارگاهی اقدام اساسی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بهینه کردن خط کشتار بر اساس استاندارد های روز، ایجاد صنایع تبدیلی جانبی از جمله صنایع فرآوری پوست(تبدیل پوست به چرم)، احشام شکمی و فرآوری روده(تبدیل روده به نخ) و صنایع مربوط به فرآوری چربی های غیر خوراکی(تبدیل چربی به صابون) از جمله احتیاجهای صنعتی شدن کشتارگاه ها به شمار می رود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: احداث کشتارگاه صنعتی افزایش کیفیت گوشت، کاهش مخاطرات بهداشتی، ارتقا سطح بهداشتی جامعه، ایجاد شرایط مناسب بهداشتی برای کشتار دام در سراسر استان، به حداقل رساندن حمل و نقل دام به منظور کنترل و پایش موثرتر بیماری، تغییر نظام سنتی کشتار و تبدیل تجارت دام زنده به تجارت گوشت را به همراه دارد.

شانقی اضافه کرد: با توجه با مکاتبات اجرا شده امید می رود به زودی جذب سرمایه گذار برای ایجاد کشتارگاه صنعتی در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد.

استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 960 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 18 مرداد 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33556

به "خبرنگاران 18هزار کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی خام دامی در کشتارگاه اراک معدوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 18هزار کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی خام دامی در کشتارگاه اراک معدوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید