خواص اعجاب انگیز هندوانه

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هندوانه برطرف کننده التهاب و عطش، سازنده و رقیق کننده خون و به خاطر دارابودن سلولز زیاد نفاخ است.

خواص اعجاب انگیز هندوانه

هندوانه برطرف کننده التهاب و عطش، سازنده و رقیق کننده خون و به خاطر دارابودن سلولز زیاد نفاخ است.

هندوانه منبع غنی ویتامینA(به شکل بتاکاروتن) و ویتامینC است. این میوه پرفایده التهاباتی را که در بیماریهایی نظیر آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد، از بین می برد.

همچنین منبع خیلی خوبی از آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی بنام لیکوپن است. لیکوپن یک رنگدانه شیمیایی است که باعث ایجاد رنگ قرمز در هندوانه می شود و اثرات ضداکسیدانی قوی دارد. این آنتی اکسیدان به تمامی نقاط بدن رفته و رادیکال های آزاد را خنثی می کند.

باعث اکسیده شدن کلسترول می شوند، در نتیجه کلسترول به دیواره رگهای خونی می چسبد و می تواند باعث بروز حملات قلبی و سکته شود.

باعث انقباض و بسته شدن راههای تنفسی و در نتیجه تشدید حملات آسم می شوند.

باعث افزایش التهابات ناشی از استئوآرتریت1 و آرتریت روماتوئید 2 می شوند، در نتیجه تخریب مفاصل را در این شرایط بیشتر می کنند.

باعث آسیب سلولهای دیواره روده و تبدیل آنها به سلولهای سرطانی می شوند.

خوشبختانه ویتامینC و بتاکاروتن بعنوان آنتی اکسیدن های قوی (که هر دو در هندوانه به مقدار فراوان وجود دارند)، رادیکال های آزاد را به دام انداخته و از اثرات مخرب آنها در بدن جلوگیری می کنند.

یک لیوان آب هندوانه 20 درصد نیاز روزانه به ویتامینCو 14 درصد نیاز روزانه به ویتامینA را تأمین می کند.

این میوه به دلیل دارا بودن ویتامین(آ) و (ث)، برای افراد گرم مزاج بسیار مفید است؛ معده را تقویت کرده و به کسانی که ناراحتی معده دارند، مصرف آب آن توصیه می شود. خوردن هندوانه در ناشتا مناسب نیست و بهتر است که بعد از غذا میل شود.

مغز تخم هندوانه از بین برنده کرمهای موجود در معده و روده بوده و پوست سفید هندوانه برای زخم گلو و دهان بسیار مؤثر است.

هندوانه با 92 درصد آب برای کلیه مفید است. پزشکان قدیم از جمله ابن سینا برای بیماریهای کلیه خوردن هندوانه را تجویز می کردند

منبع:روزنامه کیهان

منبع: راسخون
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 67948

به "خواص اعجاب انگیز هندوانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص اعجاب انگیز هندوانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید