خوردن سبزیجات خام برای چه کسانی ممنوع است؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به نقل از الکوثر، یکاترینا بورلیوا، متخصص تغذیه از کشور روسیه تاکید نمود که خوردن سبزیجات خام برای مبتلایان به زخم و بیماری های دستگاه گوارش در هنگام تشدید بیماری مجاز نیست.

خوردن سبزیجات خام برای چه کسانی ممنوع است؟

او در مصاحبه ای با روزنامه روسیسکایا گازتا به کسانی که از چنین بیماری هایی رنج می برند توصیه نموده است که از سبزیجات و میوه های پخته، آب پز یا آماده شده در فر استفاده نمایند.

این پزشک با رد این عقیده که سبزیجات خام مفید تر از سبزیجات پخته هستند، گفت: کلم خام حاوی درصد بالایی از ویتامین است که هنگام پخته شدن تجزیه می گردد. اما کلم خام اغلب باعث ایجاد گاز و نفخ در شکم می گردد که پختن آن از نفخ شکم می کاهد.

او تاکید نمود: بعضی از سبزیجات حاوی موادی هستند که هنگام پخت بهتر جذب می شوند.

این متخصص گفت: در بعضی مطالعات نشان داده شده است که لیکوپن خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. با پختن غذا های حاوی لیکوپن با استفاده از چربی ها، این ماده در روده بهتر جذب بدن می گردد، اما هرچه دما هنگام پخت مواد غذایی حاوی لیکوپن بالاتر باشد، تجزیه و فروپاشی آن نیز بیشتر است. گوجه فرنگی، هندوانه و گریپ فروت نمونه هایی از این دست هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا، مکزیک و کوبا

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 54307

به "خوردن سبزیجات خام برای چه کسانی ممنوع است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن سبزیجات خام برای چه کسانی ممنوع است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید