7 خاصیت ژل آلوورا که قبلا نمی دانستید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اکثر ما ژل آلوورا را برای درمان آفتاب سوختگی و بهبود زخم می شناسیم. اما خواص آلوورا از چیزی که شما شنیده اید بیشتر است. گیاه آلوورا از زمان های بسیار گذشته در مصر باستان، به عنوان یک داروی گیاهی مورد استفاده قرار می گرفته است. این گیاه جزو گیاهان بومی آفریقای شمالی، جنوب اروپا و جزایر قناری است اما امروزه در تمام مناطقی که آب و هوای استوایی دارند رشد می نماید. از آرام کردن سوزش معده تا کاهش سرعت گسترش سلول های سرطان سینه، از جمله خواصی از آلوورا هستند که تا کنون محققین پیروز به کشف آن شده اند.

7 خاصیت ژل آلوورا که قبلا نمی دانستید

1. درمان سوزش معده

بازگشت اسید به مری یا ریفلاکس گاستروازوفاژیال یکی از مسائل گوارشی رایجی است که اغلب منجر به سوزش معده می گردد. در نتیجه تحقیقاتی که در سال 2010 انجام شد، محققین مصرف حدود 30 تا 80 گرم ژل آلوورا هنگام غذا برای کاهش بازگشت اسید به مری و برطرف مسائل گوارشی دیگر توصیه می نمایند. میزان سمیت پایین گیاه آلوورا آن را به یک داروی بی خطر و ملایم برای درمان سوزش معده تبدیل نموده است.

2. تازه نگه داشتن میوه ها

در تحقیقاتی توسط دانشگاه کمبریج در سال 2014 انجام شد، محققین روی گوجه فرنگی ها را با ژل آلوئه ورا پوشاندند و متوجه شدند این روکش از رشد بسیاری از باکتری های مضر موجود روی سبزیجات جلوگیری می نماید. در تحقیقات دیگری همین آزمایش را روی میوه سیب انجام دادند و نتیجه مشابهی به دست آوردند. پس می توان نتیجه گیری کرد که میوه ها و سبزیجات را می تواند به یاری آلوئه ورا برای مدت طولانی تری تازه نگه داشت و با این کار مجبور نیستیم که از محصولات شیمیایی برای تازه نگه داشتن آن ها در فروشگاه ها استفاده کنیم.

3. یک جایگزین برای دهانشویه

در سال 2014 تحقیقی انجام شد و محققین به این نتیجه رسیدند که عصاره گیاه آلوروا می تواند یک جایگزین موثر برای دهانشویه هایی با ترکیبات شیمیایی باشد. ترکیبات طبیعی این گیاه که شامل میزان مناسبی ویتامین C می گردد، می تواند از تشکیل پلاک روی دندان جلوگیری کند و همچنین خونریزی یا التهاب لثه را التیام دهد.

چرا لثه ما خونریزی می نماید؟

4. کاهش قند خون

تحقیقات نشان داد، افرادی که دیابت نوع دو دارند می توانند با مصرف روزانه 2 قاشق غذاخوری آب آلوورا، فشار خون خود را پایین بیاورند. به همین جهت می توان از خواص آلوورا برای درمان دیابت نوع 2 استفاده کرد چرا که تحقیقات دیگری هم که روی عصاره پالپ های آلوورا اجرا شده بود این موضوع را تایید کرد.

اما توجه داشته باشید؛ افراد دیابتی که داروهای کاهش گلوکز مصرف می نمایند، باید در مصرف آلوورا با احتیاط عمل نمایند. آب آلوورا همراه با این نوع داروهای دیابت ممکن است میزان گلوکز را تا حد خطرناکی پایین بیاورد.

5. یک ملین طبیعی

آلوورا به عنوان یک ملین طبیعی شناخته می گردد و تحقیقات بسیار زیادی هم روی این خاصیت گیاه آلوورا اجرا شده تا بتوانند تاثیر آن در بهبود هضم را تشخیص دهند اما نتایج به دست آمده متضاد یکدیگر بودند بود!

تیمی از محققین در نیجریه، این تحقیقات را روی موش ها انجام دادند و در پی آن به این نتیجه رسیدند که گیاه خانگی آلوورا توانایی برطرف یبوست را داشت. اما تحقیقات دیگری روی مصرف عصاره کامل برگ های آلوورا در انستیتو ملی سلامتی انجام شد که نتیجه آن رشد تومور در روده بزرگ موش های آزمایشگاهی را نشان داد.

از این رو در سال 2002 سازمان غذا و دارو آمریکا خاطرنشان کرد تمام داروهای ملین آلوورا که بدون نسخه تجویز می شدند، از بازار آمریکا جمع شوند.

اگر شما هم بیماری کرون روده، کولیت یا هموروئید دارید، نباید به صورت خوراکی آلوورا مصرف کنید چرا که ممکن است دچار دردهای شکمی و اسهال شوید. همچنین اگر در حال مصرف دارو هستید، آلوورا ممکن است قابلیت بدن شما در جذب داروها را نیز افزایش دهد پس نباید آلوورا مصرف کنید.

6. مراقبت از پوست

حتما شما هم از خواص آلوورا برای پوست صورت شنیده اید. ماسک آلوورا می تواند پوست شما را تمیز و آبرسانی کند. این قابلیت ممکن است به دلیل مقاوت گیاه در خشکی و آب و هوای بی ثبات باشد. گیاه آلوورا برای دوام آوردن در شرایط سخت، در برگ های خود آب ذخیر می نماید. این قدرت جذب آب برگ ها با یک ترکیبات گیاهی به نام کامپلکس کربوهیدرات ترکیب و تبدیل به نرم نماینده ای موثر برای صورت و کاهش درد می گردد.

7. تاثیر احتمالی در مبارزه با سرطان

تحقیقات جدیدیی روی خواص دارویی برگ های صبر زرد یا آلوورا منتشر شده است و محققین به این پی برد ه اند این گیاه توانایی کند کردن رشد سرطان سینه را دارد. اما تحقیقات بیشتری برای قطعیت این نظریه احتیاج است.

کلام آخر

راه های زیادی برای بهره مند شدن از خواص آلوورا و عصاره ای که از ژل آن به دست می آید، وجود دارد. محققین همچنان در حال مطالعه برای پیدا کردن شیوه های بیشتری برای استفاده از گیاه آلوورا هستند. اگر قصد استفاده دارویی از آلوورا دارید، حتما قبل از آغاز با پزشک خود مشورت کنید، مخصوصا اگر در حال مصرف داروهای گوارشی یا دیابت هستید.

منبع: Healthline

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7531

به "7 خاصیت ژل آلوورا که قبلا نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 خاصیت ژل آلوورا که قبلا نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید