از مصرف موادغذایی حاوی گوگرد غافل نشوید

به گزارش مجله کامپیوتر، نام و فواید مواد غذایی حاوی گوگرد از مواردی است که احتمالا کمتر به گوشتان خورده است ولی باید بدانید که این ماده معدنی تاثیرات مثبت زیادی روی بدن دارد بنابراین بهتر است این موادغذایی را در رژیم غذاییتان قرار دهید.

از مصرف موادغذایی حاوی گوگرد غافل نشوید

گوگرد یکی از مواد معدنی موجود در بدن است. بسیاری از گزینه های غذایی این ماده معدنی را در خود جای داده اند. میوه ها سرشار از گوگرد نیستند. فقط موز، نارگیل، گوجه فرنگی و هندوانه مقادیری از گوگرد را دارند. در عوض سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، جوانه بروکسل، و گل کلم سرشار از این ماده معدنی هستند. سیر، تره فرنگی و پیاز را نیز می توان به این لیست اضافه نمود. حبوباتی مانند لوبیا، عدس و سویا نیز می توانند مقادیر کافی گوگرد را به بدن برسانند:

محصولات حیوانی مانند لبنیات و بیشتر گوشت ها نیز گوگرد دارند. زرده تخم مرغ نیز حاوی این ماده معدنی است.

گوگرد نقش مهمی در فراوری انسولین دارد. کمبود هومون انسولین تعادل قند خون را مختل می نماید. کمبود گوگرد و انسولین، فرد را در معرض ابتلا به دیابت قرار می دهد.

این ماده معدنی یک نوع تسکین دهنده درد مفاصل و عضلات نیز هست. بسیاری از سبزیجات حاوی مقادیر قابل توجهی از متیل سولفونیل متان هستند. این ماده شیمیایی یک ترکیب طبیعی بوده که از گوگرد و ترکیبات آلی تشکیل شده و در بسیاری از داروهای کاهش درد، از آن استفاده می گردد.

گوگرد پوست و مو را سالم تر و زیباتر می نماید. این ماده معدنی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو وجود دارد. در کرم های صورت، شامپوها، و محصولات مشابه، غالبا از گوگرد برای جلوگیری یا از بین بردن آکنه، لکه های پوستی، شوره سر و... استفاده می گردد.

گوگرد عملکرد قلب و عروق را بهبود می بخشد. این معده معدنی فعالیت آنتی اکسیدانی دارد. گوگرد باعث کاهش کلسترول بد شده و از لخته شدن خون جلوگیری می نماید.

گوگرد سطح مس در بدن را نیز در حالت تعادل نگه می دارد. در مطالعات اندکی تعامل بین گوگرد و مس مورد آنالیز قرار گرفته است. تحقیقات متعدد روی حیوانات نشان داده است که گوگرد مانع از تجمع مس در بدن حیوانات می گردد.

آخر اینکه گوگرد ممکن است به جلوگیری از بروز بعضی سرطان ها یاری کند. بنا به اعلام انستیتوی ملی سرطان در آمریکا، ترکیبات گوگردی بنام گلوکوزینات، رشد سلول های سرطانی در روده بزرگ، ریه ها، تخمدان ها، غده پروستات و معده را مختل می نماید. گلوکوزینات ها همچنین باعث خنثی کردن مواد ایجاد نماینده سرطان، سرکوب باکتری های بیماری زا و مبارزه با التهاب می گردد.

افراد مبتلا به عدم تحمل گوگرد و بیمارانی که دارای سندرم روده نشت نماینده هستند، نباید این ماده معدنی را بیش از حد مصرف نمایند اما بیشتر مردم از خوردن غذاهای مغذی که گوگرد زیادی دارند، به میزان قابل توجهی بهره مند خواهند شد.

منبع: سلامت نیوز

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همگردی
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20767

به "از مصرف موادغذایی حاوی گوگرد غافل نشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مصرف موادغذایی حاوی گوگرد غافل نشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید