خواص و فواید باورنکردنی پوست سیب زمینی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پوست سیب زمینی دارای مواد مغذی فراوانی است که در مبارزه با بیماری به بدن یاری می نمایند و خواص زیادی برای بهبود سلامت پوست و مو دارد. در این مطلب به آنالیز خواص پوست سیب زمینی می پردازیم.

خواص و فواید باورنکردنی پوست سیب زمینی

مواد مغذی موجود در پوست سیب زمینی

1. پوست سیب زمینی سرشار از پتاسیمیکی از خواص پوست سیب زمینی تامین پتاسیم مورد احتیاج بدن است. پتاسیم برای انجام واکنش های شیمیایی بدن از جمله سوخت و ساز و متابولیسم بدن لازم است. بعلاوه پتاسیم نقش مهمی در پیغام های الکتریکی در سیستم عصبی دارد و حرکت عضلات را بهبود می بخشد. گفته می گردد پوست 4 عدد سیب زمینی حاوی 625 میلی گرم پتاسیم است که می تواند 13 درصد از پتاسیم مورد احتیاج روزانه را تامین کند.

2. پوست سیب زمینی سرشار از آهنیکی دیگر از مواد معدنی موجود در پوست سیب زمینی آهن است. نقش اصلی آهن در بدن حمایت از عملکرد گلبول قرمز است. گلبول قرمز دارای میزان زیادی هموگلوبین است، هموگلوبین پروتئینی است که اکسیژن دریافت شده از هوا را جذب نموده و آن را در سراسر بدن حمل می نماید. آهن جز مرکزی هر مولکول هموگلوبین است و حضور آهن برای جذب و انتقال اکسیژن در بدن لازم است. گفته می گردد مصرف روزانه پوست 4 تا سیب زمینی حاوی 5 میلی گرم آهن است، این میزان می تواند 61 در صد ازآهن مورد احتیاج برای زنان بالای 51 سال و 27 درصد از آهن مورد احتیاج برای زنان زیر 50 سال را فراهم کند.

3. پوست سیب زمینی سرشار از نیاسینیکی دیگر از خواص پوست سیب زمینی غنی بودن آن از نیاسین یا ویتامین B3 است. نیاسین مانند پتاسیم به سوخت و ساز بدن یاری می نماید. بعلاوه نیاسین نقش مهمی در ارتباطات سلولی و رشد سلول های تازه دارد . گفته می گردد مردان روزانه به 16 میلی گرم و زنان به 14 میلی گرم نیاسین احتیاج دارند. خوردن پوست 4 تا سیب زمینی می تواند 1.6 میلی گرم از نیاسین مورد احتیاج را تامین کند.

خواص پوست سیب زمینی برای سلامتیپوست سیب زمینی سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها است و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. از اینرو اضافه کردن پوست سیب زمینی به رژیم غذایی فواید زیادی برای بدن دارد. بعضی از خواص پوست سیب زمینی برای بهبود سلامتی بدن عبارتند از:

1. تقویت سیستم ایمنیپوست سیب زمینی منبع غنی از ویتامین C. است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می نماید. بعلاوه ویتامین B. و کلسیم موجود در پوست سیب زمینی فعالیت سیستم ایمنی را افزایش و به بهبود عملکرد آن و تقویت سیستم ایمنی یاری می نماید.

2. پیشگیری از سرطانپوست سیب زمینی غنی از مواد فیتوشیمیایی است، این مواد دارای خاصیت آنتی اکسیدانی قوی هستند و در پیشگیری از سرطان موثر هستند. بعلاوه اسیدکلروژنیک موجود در پوست سیب زمینی از بدن در مقابل سرطان محافظت می نماید.

3. کاهش کلسترول خونیکی دیگر از خواص پوست سیب زمینی کاهش کلسترول خون است. پوست سیب زمینی سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان ها، پلی فنل ها است که باعث کاهش کلسترول می گردد؛ بنابراین اضافه کردن پوست سیب زمینی به رژیم غذایی تاثیر شگفت انگیزی در کاهش کلسترول دارد.

4. کاهش خطر بیماری قلبیپوست سیب زمینی غنی از پتاسیم است، پتاسیم یک ماده معدنی مهم و لازم است که مصرف آن خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد. پتاسیم نقش کلیدی در کاهش فشار خون دارد و از اینرو به حفظ سلامت قلب یاری می نماید. بعلاوه اسید های چرب امگا 3 موجود در پوست سیب زمینی برای حفظ سلامت قلب مفید است.

5. تنظیم سطح قند خونسیب زمینی یک سبزی نشاسته ای محسوب می گردد و دارای کربوهیدرات های پیچیده است. کربوهیدرات های پیچیده موجود در سیب زمینی نسبت به کربوهیدرات در دانه ها، لوبیا و سایر سبزیجات به راحتی به قند های ساده تبدیل می شوند و جذب جریان خون می شوند، به همین علت است که مصرف سیب زمینی باعث افزایش سریع قند خون می گردد. پوست سیب زمینی دارای فیبر بالا و سایر مواد مغذی است که این اثر را کاهش می دهد و مانع افزایش ناگهانی قند خون می گردد. خوردن پوست سیب زمینی برای مدت طولانی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی مرتبط با آن را کاهش می دهد.

خواص پوست سیب زمینی برای پوست و مو

1. بهبود سوختگی پوستیکی از موثرترین و در عین حال ساده ترین درمان های خانگی سوختگی پوست، استفاده از پوست سیب زمینی است. پوست سیب زمینی علاوه بر اینکه دارای خاصیت ضدباکتری است، پوست را مرطوب می نماید و به بهبود سوختگی های جزئی یاری می نماید.

2. درمان مو های خاکستریبسیاری از مردم از خواص پوست سیب زمینی برای درمان و پیشگیری از سفید شدن مو ها بی خبرند. پوست سیب زمینی دارای مواد مغذی متعددی است که به حفظ رنگ طبیعی و سلامت مو ها یاری می نماید. برای برطرف سفیدی مو ها با پوست سیب زمینی مطابق روش زیر عمل کنید.

پنج عدد سیب زمینی میانه را پوست بگیرید.

پوست سیب زمینی ها را همراه با دو لیوان آب سرد درون تابه بریزید و صبر کنید تا آب بجوش آید. بعد از جوش آمدن آب شعله را کم کنید و 5 دقیقه صبر کنید تا پوست سیب زمینی همراه با آب بجوشد.

سپس شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا خنک گردد، بعد از خنک شدن آن را صاف کنید.

به آب بدست آمده می توانید چند قطره روغن معطر مانند روغن رزماری، زیتون و ... اضافه کنید و آن را در یک شیشه دربسته نگه داری کنید.

استفاده از این محلول، بعد از شستن موها با شامپو به کند شدن فرایند سفیدی مو ها یاری می نماید.

3. برطرف لکه های پوستیپوست سیب زمینی دارای خاصیت ضدباکتری و آنتی اکسیدانی است که به سفیدی پوست یاری می نماید. برای برطرف لک های پوستی، پوست تازه سیب زمینی را روی لکه ها چند دقیقه مالش دهید. تکرار منظم اینکار به سفید شدن پوست و برطرف لک های پوستی یاری می نماید.

منبع: سایت ستاره

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: راسخون
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 66317

به "خواص و فواید باورنکردنی پوست سیب زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص و فواید باورنکردنی پوست سیب زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید