دارویی که از قلب در برابر شیمی درمانی محافظت می نماید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، محققان در آنالیز اخیر خود دریافتند، مصرف استاتین ممکن است از قلب در هنگام آسیب شیمی درمانی در مراحل اولیه سرطان سینه محافظت کند.

دارویی که از قلب در برابر شیمی درمانی محافظت می نماید

به گزارش خبرنگاران از فارس، نتایج یک مطالعه حاکی از آن است، مصرف استاتین ممکن است از قلب در هنگام آسیب شیمی درمانی در مراحل اولیه سرطان سینه محافظت کند.

متخصصان کانادایی سوابق بهداشتی 2112 زن مبتلا به شیمی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند؛ همه با داروهای ضد سرطان آنترا سایکلین و تراستوزوماب تحت درمان قرار گرفته بودند؛ این تیم در پژوهش خود دریافت، استاتین ها خطر ابتلا به نارسایی قلبی را حددو 55 درصد کاهش می دهند.

آنالیز ها نشان داده، داروهای ضد سرطان آنترا سایکلین و تراستوزوماب برای قلب سمی هستند. با این حال دانمشندان تأکید کردند، تحقیقات بیشتری برای رسیدن به تأیید یافته های جدید احتیاج است.

محقق این پژوهش می گوید: استاتین ها، داروهایی که برای کاهش کلسترول استفاده می شوند ممکن است به محافظت از قلب خانم هایی که در مراحل اولیه سرطان سینه و مشغول شیمی درمانی هستند، یاری کند.

آنها دریافتند به طور متوسط ، مصرف استاتین در طی شیمی درمانی با کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی در حدود 54 درصد ارتباط دارد.

یافته های کامل این مطالعه در ژورنال انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 49132

به "دارویی که از قلب در برابر شیمی درمانی محافظت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارویی که از قلب در برابر شیمی درمانی محافظت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید