مصرف بی رویه آنتی بیوتیک خطر سرطان روده را افزایش می دهد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بر اساس مطالعات محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز در آمریکا مصرف بی رویه آنتی بیوتیک احتمال بروز سرطان روده را افزایش می دهد.

مصرف بی رویه آنتی بیوتیک خطر سرطان روده را افزایش می دهد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری یونایتدپرس، این مطالعات با آنالیز اطلاعات مربوط به 29 هزار بیمار مبتلا به سرطان روده و 137 هزار بیمار غیر مبتلا به سرطان روده نشان می دهد مصرف آنتی بیوتیکی به مدت کمتر از 30 روز احتمال سرطان روده را تا هشت درصد و بیش از 30 روز تا 15 درصد افزایش می دهد. بر اساس این مطالعه مصرف فقط یک دوره آنتی بیوتیک با افزایش احتمال سرطان مرتبط است و هرچه میزان مصرف دارو بیشتر باشد، این احتمال نیز افزایش می یابد.

نتایج این مطالعه هشدار دیگری بر مصرف آنتی بیوتیک است و تاکید دارد که باید از مصرف خودسرانه این دارو پرهیز گردد. از طرفی به پزشکان توصیه می گردد که فقط در مواقع حاد و در صورت بروز عفونت های شدید آنتی بیوتیک تجویز نمایند.

سرطان روده سومین سرطان شایع در دنیا و دومین علت مرگ ناشی از سرطان در آمریکاست.

معمولا اولین مرحله سرطان روده، ایجاد تومورهای کوچک به نام پولیپ های آدنوماتوز است که در دیواره داخلی روده تشکیل می شوند. ممکن است این پولیپ ها به سرطان بدخیم تبدیل شوند. سلول های سرطانی می توانند به وسیله سیستم گردش خون و لنف در سراسر بدن گسترش یابند و سبب متاستاز شوند.

نتایج این مطالعه در نشریه British Medical Journal منتشر شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12560

به "مصرف بی رویه آنتی بیوتیک خطر سرطان روده را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف بی رویه آنتی بیوتیک خطر سرطان روده را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید