دانشگاه های مناطق محروم مجاز به استفاده از اعتبار سه درصدی مناطق کمتر توسعه یافته شدند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دولت هر ساله سه درصد از اعتبارات بودجه عمومی دستگاه های اجرایی را به برطرف مسائل مناطق محروم اختصاص می دهد، دانشگاه های مناطق کمتر توسعه یافته هم می توانند برای ایجاد زیرساخت های آموزشی و معیشتی دانشجویان از این اعتبار استفاده نمایند.

دانشگاه های مناطق محروم مجاز به استفاده از اعتبار سه درصدی مناطق کمتر توسعه یافته شدند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، صندوق رفاه دانشجویان در بخشنامه ای هماهنگی دانشگاه با سازمان ها و نهادهای استان محل استقرار برای استفاده از منابع اقتصادی در ایجاد زیر ساخت های آموزشی و معیشتی دانشجویان را ابلاغ کرد.

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به منظور برطرف تبعیض و ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و تحقق پیشرفت عدالت، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور را به دولت ابلاغ نموده است.

بر همین اساس دولت به منظور برطرف مسائل مناطق محروم در زمینه های بیکاری، آب شرب شهری و روستایی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، بهسازی روستاها، راه و زیرساخت های جاده ای و سرانه های عمران شهری، هر ساله سه درصد از اعتبارات بودجه عمومی دستگاه های اجرای را کسر و برای اهداف فوق ابلاغ می نماید، در این راستا بعضی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور و سایر دستگاه های اجرایی که در مناطق کمتر توسعه یافته قرار دارند یا استفاده کنندگان از خدمات آنان از اقشار مناطق مزبور هستند با هماهنگی مراجع ذیربط از اعتبارات مزبور بهره مند شده اند.

از این رو صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه ها پیشنهاد نموده به منظور جبران بخشی از کسری منابع اقتصادی دانشگاه ها برای ایجاد زیرساخت های آموزشی و معیشتی دانشجویان، اقدامات لازم را در مورد استفاده از ظرفیت مذکور با هماهنگی سازمان ها و نهادهای استان محل استقرار به عمل آورند.

انتهای پیغام/

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 16462

به "دانشگاه های مناطق محروم مجاز به استفاده از اعتبار سه درصدی مناطق کمتر توسعه یافته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه های مناطق محروم مجاز به استفاده از اعتبار سه درصدی مناطق کمتر توسعه یافته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید