درخواست شهرداری از دولت و بانک مرکزی برای نقد شدن1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شهر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به پیشرفت 93 درصدی 12 ایستگاه مترو گفت: درحال حاضر که شهرداری به خرید امکانات و تجهیزات رسیده است، بانک مرکزی و بانک عامل سخت گیری های بیش از حد نسبت به شهرداری اعمال می نمایند.

درخواست شهرداری از دولت و بانک مرکزی برای نقد شدن1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت

به گزارش شهر، دوشنبه -26 آبان 1399- پیروز حناچی، شهردار تهران به همراه سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از ایستگاه برج میلاد واقع در خط 7 مترو تهران بازدید کرد.

سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در حاشیه مراسم بازدید و بهره برداری آزمایشی ایستگاه برج میلاد، بیان نمود: امروزه سایر کلانشهرها یاری های نقدی را برای توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی خود دریافت می نمایند. شهرداری لندن در شرایط کرونا حدود سه میلیارد و 500 میلیون پوند (بالغ بر صد هزار میلیارد تومان) از دولت یاری گرفت و به تعداد اتوبوس ها و واگن های مترو اضافه نمود.

او در ادامه اضافه نمود: شهرداری هلند نیز در دوران کرونا یک میلیارد و 500 میلیون یورو از دولت یاری دریافت کرد تا حمل و نقل عمومی شهر از لحاظ رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مناسب گردد.

هاشمی با بیان اینکه شهرداری تهران هیچ یاریی از دولت در دوران کرونا دریافت نکرده است، شرح داد: نزدیک به دو سال است که شهرداری تهران کوشش می نماید تا وثیقه های بانکی اوراق مشارکت با عاملیت بانک رفاه را تأمین کند.

معاون شهردار تهران بیان نمود: تصور بانک از وثیقه، خرید املاک شهرداری است در صورتیکه این املاک تنها وثیقه ای در اختیار بانک هستند. تمامی حساب ها به بانک رفاه اعلام شده تا در صورت تأخیر در پرداخت اقساط، پول را از حساب شهرداری برداشت نمایند. فشار بیش از اندازه بانک برای وثیقه ضرورتی ندارد. دولت باید یاری کند تا منابع نقدی حاصل از اوراق مشارکت هرچه سریع تر به حساب شهرداری تهران واریز گردد.

هاشمی با تأکید براینکه تمامی 12 ایستگاهی که قرار است طبق برنامه ریزی تا سرانجام سال جاری به بهره برداری برسند، پیشرفت های فیزیکی بیش از 93 و 95 درصد دارند، گفت: درحال حاضر که شهرداری به خرید امکانات و تجهیزات رسیده است، بانک مرکزی و بانک عامل سخت گیری های بیش از حد نسبت به شهرداری اعمال می نمایند.

معاون شهردار تهران ضمن درخواست از دولت و بانک مرکزی برای نقد شدن هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت و هزینه کرد آن در مترو و اتوبوسرانی، گفت: با دستور شهردار تهران قرارداد 250 دستگاه اتوبوس و مینی بوس منعقد شد که با 500 میلیارد تومان حاصل از اوراق مشارکت می توان 250 دستگاه اتوبوس دیگر خریداری کرد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 45211

به "درخواست شهرداری از دولت و بانک مرکزی برای نقد شدن1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست شهرداری از دولت و بانک مرکزی برای نقد شدن1500 میلیارد تومان اوراق مشارکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید