دستیار پوتین: روسیه و ایران در حال راه اندازی سامانه جایگزین سوئیفت هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، دستیار رئیس جمهور روسیه اظهار داشت کشورش و ایران در حال اجرا اقدامات لازم در راستای راه اندازی یک سامانه پیغام رسان بین بانکی به عنوان جایگزین سوئیفت هستند.

دستیار پوتین: روسیه و ایران در حال راه اندازی سامانه جایگزین سوئیفت هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، یوری اوشاکوف دستیار ولادیمیر پوتین در امور سیاست خارجی روز آدینه در یک نشست خبری بیان کرد ایران و روسیه اقداماتی را در راستای راه اندازی یک سامانه پیغام رسان بین بانکی به عنوان جایگزینی برای سوئیفت در مبادلات مالی دو کشور انجام داده اند.

این مقام بلندپایه روس به خبرنگاران گفت: به منظور حفظ روابط تجاری و مالی دو کشور در برابر تحریم های کشورهای ثالث، ما در حال اجرا اقداماتی برای تسویه مستقیم مبادلات تجاری به وسیله پول های ملی خود و ایجاد ارتباط بین سامانه پیغام رسان ملی روسیه و سامانه ایرانی سپام [سامانه پیغام رسانی الکترونیکی مالی] هستیم تا از این سامانه [مشترک] به جای سوئیفت در مبادلات خود استفاده کنیم.

سامانه پیغام رسان بین بانکی سوئیفت که مقر آن در بروکسل بلژیک است، در آبان ماه گذشته تحت فشار آمریکا دسترسی بانک های ایرانی به خدماتش را قطع کرد. از آنجا که این نهاد اروپایی پیش از این نیز در جریان دور گذشته تحریم ها علیه ایران چنین اقدامی را انجام داده بود، مقامات ایران و روسیه در نهایت به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند روی این سامانه پیغام رسان برای تسویه مبادلات خود حساب نمایند و باید به دنبال راه اندازی جایگزینی برای آن باشند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13422

به "دستیار پوتین: روسیه و ایران در حال راه اندازی سامانه جایگزین سوئیفت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیار پوتین: روسیه و ایران در حال راه اندازی سامانه جایگزین سوئیفت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید