راهپیمایی حامیان استقلال اسکاتلند از بریتانیا در گلاسگو

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در پی رأی مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، حدود 3 هزار نفر روز شنبه (9 مرداد) با راهپیمایی در گلاسگو برگزاری دومین همه پرسیِ استقلال اسکاتلند را خواهان شدند.

راهپیمایی حامیان استقلال اسکاتلند از بریتانیا در گلاسگو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از پرس تی وی، در حالی که 52 درصد از شرکت نمایندگان در همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا در 3 تیر به جدایی آن از این اتحادیه رأی دادند 48 درصد از آنان با باقی ماندن انگیس در اتحادیه اروپا موافق بودند.

با این وجود این راهپیمایی در حالی برگزار گردید که نتایج نظرسنجی مؤسسۀ یوگاو نشان داد حمایت از جدایی اسکاتلند از بریتانیا در پی برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) تغییری نکرده است.

متیو اسمیت در مطلبی در پایگاه اینترنتی یوگاو تأکید کرد: یک ماه پس از تصمیم شوک آور بریتانیا برای ترک اتحادیه اروپا، جدیدترین تحقیق یوگاو در اسکاتلند نشان می دهد تغییر واقعی به سوی استقلال خواهی وجود ندارد. با این وجود این جبهه در سالهای آینده می تواند با تغییرات زیادی روبرو گردد.

اغلب شرکت نمایندگان در راهپیمایی روز شنبه در بزرگترین شهر اسکاتلند پرچم های پادشاهی اسکاتلند را در دست داشتند.

اسکاتلند در 27 شهریور 1393 برای استقلال از بریتانیا اقدام به برگزاری همه پرسی کرد که بر اساس آن حدود 55 درصد خواهان ماندن به عنوان بخشی از بریتانیا بودند در حالی که حدود 45 درصد نیز به استقلال رأی دادند.

نیکولا استرجن، وزیر اول اسکاتلند و رهبر حزب ملی اسکاتلند اندکی پس از رأی گیری مشخص آینده عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در بیانیه ای که به طور زنده پخش می شد، گفت: دومین همه پرسی استقلال (اسکاتلند) مشخصاً گزینه ای است که ضروری است روی میز باشد و کاملاً روی میز است.

این راهپیمایی در حالی برگزار گردید که نتایج نظرسنجی موسسه یوگاو نشان داد در صورت برگزاری مجدد همه پرسی استقلال اسکاتلند از انگلیس 53 درصد از اسکاتلندی ها به آن رأی مخالف می دهند و 47 درصد از رأی دهندگان با آن موافقت می نمایند.

یوگاو می گوید این نتایج در مقایسه با آخرین نظرسنجی این مؤسسه که اوایل می (اردیبهشت) برگزار گردید از حرکت یک درصدی به سوی گزینه استقلال حکایت می نماید.

جدیدترین نظرسنجی یوگاو از 30 تیر تا 4 مرداد با شرکت هزار و 6 بزرگسال اسکاتلندی صورت گرفت. حدود 46 درصد از شرکت نمایندگان از تمایل خود برای زندگی در اسکاتلندی خبر دادند که هنوز بخشی از انگلیسِ پس از برگزیت است و 37 درصد نیز گفتند ترجیح می دهند در یک اسکاتلند مستقل که در اتحادیه اروپا باقی مانده زندگی نمایند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22006

به "راهپیمایی حامیان استقلال اسکاتلند از بریتانیا در گلاسگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهپیمایی حامیان استقلال اسکاتلند از بریتانیا در گلاسگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید