راه های بهبود سرفه؛ برای سرفه چی خوبه؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، راه های بهبود سرفه؛ برای سرفه چی خوبه؟ عفونت های دستگاه تنفسی معمولا سرفه عمیق ایجاد می نمایند که ممکن است خلط بالا بیاورید. خوب است از این خلط غلیظ خلاص شوید که در غیر این صورت راه تنفسی را مسدود می نماید. درمان خانگی که خلط را درمان می نماید تا زمانی که عفونت برطرف گردد بهتر است. اما سرفه خشک ممکن است حتی بعد از ازبین بردن عفونت ادامه پیدا کند، چون لایه محافظ راه تنفسی ممکن است آسیب دیده باشد. مرطوب نگه داشتن راه تنفسی با افزایش آب، کلید اصلی اینجاست.

راه های بهبود سرفه؛ برای سرفه چی خوبه؟

خبرنگاران| سرفه، واکنش طبیعی به سوزش و یا راه تنفسی مسدود شده و اغلب همراه آلرژی، سرماخوردگی یا آنفولانزا است. درمان های خانگی موثر بسیاری برای سرفه های عمومی وجود دارد، اما به این که بدانید چه چیزی باعث سرفه در وهله اول می گردد، یاری می نماید.

یک انسداد موقتی در راه تنفسی، مثلا، ذرات غذا به طور تصادفی وارد راه تنفسی می شوند در حالی که بلعیدن، ممکن است باعث گردد به شدت سرفه کنید، اما معمولا خیلی سریع حل می گردد. عفونت باکتریایی و ویروسی معده ممکن است موجب ایجاد سرفه خفیف، اما دردناک گردد. مقابله با عفونت بهترین راه برای حل این نوع سرفه است.

اگر سرفه خشک باشد، سوزش لایه راه تنفسی می تواند دلیل آن باشد. آلرژن تنفسی اغلب این نوع سرفه را ایجاد می نمایند. دارو هایی که سرفه را تسکین می دهند، بهتر است، چون شدت سرفه ممکن است راه تنفسی را وخیم تر کند.

عفونت های دستگاه تنفسی معمولا سرفه عمیق ایجاد می نمایند که ممکن است خلط بالا بیاورید. خوب است از این خلط غلیظ خلاص شوید که در غیر این صورت راه تنفسی را مسدود می نماید. درمان خانگی که خلط را درمان می نماید تا زمانی که عفونت برطرف گردد بهتر است. اما سرفه خشک ممکن است حتی بعد از ازبین بردن عفونت ادامه پیدا کند، چون لایه محافظ راه تنفسی ممکن است آسیب دیده باشد. مرطوب نگه داشتن راه تنفسی با افزایش آب، کلید اصلی اینجاست.

درمان سرفه

نمک به عنوان یک عامل ضد التهاب از زمان های بسیار دور استفاده می گردد؛ در واقع، طومارهای پاپیروس مصر حاوی دستور العمل های استفاده از نمک است. جراحان دندان پزشک هنوز توصیه می نمایند که پس از جراحی برای جلوگیری از عفونت و ترویج درمان سریع تر ، محلول نمک را قرقره نمایند. وقتی محلول نمک قرقره می کنید، افزایش موقت پ هاش باعث می گردد باکتری ها زنده بماند.

برای درست کردن محلول ضد عفونی نماینده که گلوی ملتهب ، سرفه را تسکین می دهد، تنها یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب ولرم حل کنید . ایده این است که محلول ایزوتونیک به دست آورید - شبیه مایعات بافت در غلظت نمک - به طوری که غشا مخاطی را در حفره دهانی تحریک نکند. آب نمک بلافاصله درد گلو را تسکین می دهد ، چه به خاطر گلودرد میکروبی ، ورم لوزه یا سرما و آلرژی شایع.

اثر ضد التهابی قرقره آب نمک اغلب چند ساعت طول می کشد، اما هر چه محلول را در تماس با بافت های گلو داشته باشید، بهتر است. بنابراین سرتان را عقب بگیرید و تکانی خوب به آن بدهید و این فرایند را چند بار در روز تکرار کنید.

تنفس بخار یک روش ساده و در عین حال موثر برای درمان هر دو سرفه خشک به خاطر آلرژی و سرفه های مرطوب مرتبط با برونشیت و دیگر عفونت های تنفسی است. تنفس هوای گرم، مجاری تنفسی را مرطوب می نماید ، مجاری تنفسی را منقبض و به تسکین التهاب یاری می نماید. هم چنین خلط انباشته در دستگاه تنفسی را سبک و سرفه کردن را آسان تر می نماید. بخار قبل از خواب ، بینی و گرفتگی سینه را تمیز می نماید و خواب خوبی را ایجاد می نماید، بدون اینکه سرفه باعث اختلال خواب شما و نیز افراد دیگر گردد.

چند قطره ازروغن 100 درصد خالص اسانس نعناع گاهی به آب جوش برای تاثیر بیشتر اضافه می گردد. آب به جوش آمده بخار کافی 10 تا 15 دقیقه ایجاد می نماید. سر خود را با حوله بپوشانید و بخارات را از فاصله ایمن تنفس کنید تا از سوختگی پیش گیری کنید. چیزی که احتیاج دارید بخار آب بیشتر از گرما است. مراقب بچه ها باشید.

اقدام شدید ضد التهابی زنجبیل به تسکین گلو درد و مجاری تنفسی یاری می نماید ، چه ازآلرژی یا عفونت ناشی گردد. می توانید عصاره زنجبیل تازه بگیرید و آن را با مقدار برابر عسل مخلوط کنید تا شربت سرفه درست گردد. فقط چند قطره از آن را برای تسکین گلو درد بخورید

درست کردن چای زنجبیل گزینه دیگری است. چند تکه از زنجبیل تازه را خرد نموده و ظرف دو یا سه دقیقه آن را بجوشانید. استفاده از این چای (چای گرم) می تواند سرفه را تسکین دهد . چند فنجان چای زنجبیلی درست کنید و آن را در یخچال نگه دارید. هر وقت به آن احتیاج دارید ، یک فنجان از آن را گرم کنید و بنوشید.

اگر شب سرفه می کنید، خواب شما مختل و مزاحم دیگران می شوید، آب لیمو و عسل به نجات شما می آیند. این نوشیدنی سبک درست قبل از وقت خواب درست می گردد تا گلو درد را تسکین و دستگاه تنفسی را در طول شب مرطوب نگه می دارد.

در آب گرم یک لیمو و دو قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید و آن را بنوشید. به کاهش خلط یاری می نماید و بیرون آمدن آن را آسان می نماید. چند تا لیوان از این نوشیدنی درست کنید و زمانی که به آن احتیاج دارید بخورید.

فلفل سیاه پرفروش ترین ادویه دنیا است و بیشترین مصرفش مربوط به آشپزخانه هاست. آنچه بیشترِ مردم نمی دانند این است که فلفل سیاه برای درمان سرفه های ناشی از تراکم مخاط و گرفتگی سینه نیز مفید است. شاید برایتان پیش آمده باشد که حین آسیاب کردن فلفل سیاه به سرفه افتاده باشید و بینی تان بخارد. این ویژگی فلفل سیاه در این حالت آزاردهنده است، ولی زمانی که بخواهید ضایعات را از ریه تان خارج کنید، بسیار مفید خواهد بود. عسل نیز خاصیت ضدمیکروبی خود را به فلفل اضافه می نماید. با عسل و فلفل سیاه می توانید نوعی شربت یا چای درست کنید و به یاری آن سرفه تان را بهبود بدهید. در صورت امکان، فلفل سیاه را در هنگام مصرف آسیاب کنید؛ فلفل سیاهی که از قبل آسیاب شده است بعضی از خواص خود را از دست می دهد.

ریشه شیرین بیان ماده ای مسکن و خلط آور است که مخاطتان را شل و رقیق می نماید و گرفتگی را از بین می برد. همچنین ریشه شیرین بیان التهاباتی را که موجب تحریک گلو می گردد کاهش می دهد. جزء اصلی شیرین بیان، گلیسیریزین، بیشتر خواص آن را دربردارد. گلیسیریزین 30 تا 50 مرتبه شیرین تر از ساکارز (شکر) است و آنزیم 11-بتا-هیدورکسی استروئید دهیدروژناز را مهار می نماید. این آنزیم دسترسی گلوکوکورتیکوئید (یک هورمون استروئیدی) را به گیرنده های استروئید تنظیم می نماید و سرعت تبدیل کورتیزول به کورتیزون را کاهش می دهد. این پدیده تأثیر کورتیزول را افزایش می دهد و از التهابات می کاهد. البته اگر مشکل کلیه دارید بهتر است از مصرف ریشه شیرین بیان اجتناب کنید.

برای تهیه چای ریشه شیرین بیان به دو قاشق ریشه خشک شیرین بیان و 225 میلی لیتر آب احتیاج دارید. ابتدا آب را جوش بیاورید و سپس ریشه شیرین بیان و آب جوش را در فنجان بریزید. بعد از 10 تا 15 دقیقه همه محتویات فنجان را بنوشید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرادید
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 53489

به "راه های بهبود سرفه؛ برای سرفه چی خوبه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های بهبود سرفه؛ برای سرفه چی خوبه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید