رسانه های غربی از انتخابات ایران چه نوشتند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، حضور گسترده مردم در شهرهای مختلف ایران برای شرکت در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد توجه رسانه های غربی قرار گرفته است.

رسانه های غربی از انتخابات ایران چه نوشتند؟

به گزارش خبرنگاران، شبکه خبری فرانس 24 روز آدینه با اعلام شروع رای گیری در یازدهمین دور انتخابات مجلس ایران گفت که رای گیری به رغم تحریم های آمریکا، دعوت مخالفان به تحریم آن و بعضی خبرها در مورد شیوع ویروس کرونا در بعضی شهرها، درحال برگزاری است.

براساس این گزارش، همچنین دولت آمریکا بعضی مقام های ایران را به بهانه تائید نکردن صلاحیت بعضی داوطلبان نامزدی، تحریم نموده است.

خبرنگار فرانس 24 در ایران با شروع رای گیری، گزارش هایی از ایران ارسال و در آنها با بعضی افراد بطور گزینشی گفت و گو نموده که از اوضاع سخت مالی انتقاد می نمایند.

تارنمای سی ان ان هم نوشت: روز آدینه ایرانی ها در بحبوحه تنش میان ایران و آمریکا و مسائل داخلی، در انتخابات مجلس شرکت می نمایند.

سی ان ان در بخشی از گزارش خود موضوع انتخابات را به تنش های میان ایران و آمریکا گره زد و نوشت که بعید به نظر می رسد این انتخابات تاثیری در تنش های میان تهران و واشنگتن داشته باشد.

سی ان ان نوشت: کارشناسان معتقدند که در مورد موضوع کاهش تنش بین ایران و آمریکا، توپ در زمین آمریکا است و شاید بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این کشور مجبور به بازنگری سیاست خود در قبال ایران گردد.

خبرگزاری رویترز نیز در چند گزارش در باره شروع انتخابات با اشاره به موضوع آنالیز صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس نوشت که این امر سبب شده تا دامنه گزینه های مردم دراین انتخابات محدود گردد.

رویترز درحالی مدعی محدود بودن حضور مردم درانتخابات شده که تا لحظه مخابره خبر این خبرگزاری غربی، تنها کمتر از دوساعت از شروع انتخابات گذشته و موج اصلی حضور مردم پای صندوق های رای هنوز شکل نگرفته است.

رویترز اضافه کرد: این انتخابات پارلمانی همزمان با فشار فزاینده واشنگتن بر تهران بر سر برنامه هسته ای آن انجام می گردد و احتمالا منجر به تقویت حکومت در این کشور خواهد شد.

شبکه آلمانی دویچه وله در خبری درباره شروع انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران، نوشت 58 میلیون ایرانی واجد شروط رأی دادن امروز (آدینه) به پای صندوق رای می فرایند تا نمایندگان 290 کرسی مجلس را انتخاب نمایند.

به نوشته وبگاه دویچه وله، علی رغم وجود بعضی نارضایتی ها از مسائل مالی که به دلیل تحریم های آمریکا پدید آمده، تحلیلگران می گویند مشارکت ایرانی ها در انتخابات نشان دهنده حمایت آنها از حکومت کنونی خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره انتخابات روز آدینه در ایران نوشت: انتخابات پارلمانی ایران هم اکنون در جریان است و احتمال می رود که محافظه کاران (اصولگرایان) برنده این انتخابات باشند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت 8 صبح امروز -آدینه - دوم اسفند در 208 حوزه انتخابیه - 6 هزار و 112 شعبه شهری، 577 شعبه روستایی و 461 شعبه سیار اخذ رای- برای مشخص 290 نماینده مجلس شورای اسلامی و مشخص7 نماینده مجلس خبرگان رهبری در 5 حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می گردد.

در این دوره از انتخابات 57 میلیون و 918 هزار و 159 نفر واجد شرایط رای دادن و 2 میلیون و 931 هزار و 766 نفر رای اولی هستند.

312 310

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22536

به "رسانه های غربی از انتخابات ایران چه نوشتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های غربی از انتخابات ایران چه نوشتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید