رونمایی از کتاب محمدعلی علومی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مراسم رونمایی از کتاب قصه اساطیر نوشته محمدعلی علومی برگزار گردید.

رونمایی از کتاب محمدعلی علومی

به گزارش خبرنگاران، مراسم رونمایی این کتاب که به آنالیز و تحلیل برخی از حکایت های هزارویکشب و تعدادی از قصه های ایرانی که مبانی اساطیری دارند می پردازد، با همت شهرداری بم و با حضور تعدادی از استادان دانشگاه، هنرمندان و مقامات فرهنگی شهر بم، عزیز آبادی، رامین ولندیاری، محمدآبادی و اعظم جوشایی در کتابخانه مرکزی بم برگزار گردید.

بهزاد باشو - روزنامه نگار و کارتونیست -درباره سابقه تاریخی نمادها در آثار تاریخی و در آثار معماری ایران و دنیا شرح داد. همچنین او به تحلیل و آنالیز کتاب محمدعلی علومی پرداخت.

آلبرت کوچویی - نویسنده، مترجم و مجری رادیو - نیز این کتاب را جزو اولین گام ها در شرح قصه ها با مبانی اساطیری در ادبیات ایران دانست.

محمدعلی علومی هم راجع به کتاب شرح داد و گفت: در دوره نوجوانی ما نظریه پردازانی بودند که فخر به نیاکان باستانی را موضوعی نه چندان درخور توجه می دانستند، اما نباید از یاد برد که آن نیاکان در عرصه های فلسفی و عرفانی مانند کیش مهر و زروانی گری و مانویت بر بخش بزرگی از فرهنگ ملل در دنیا باستان اثراتی ژرف داشته که دامنه اش تا روم باستان و آفریقای شمالی می رسید. این باورها در قصه ها و در هزارویک شب منعکس شده اند.

قصه اساطیر نوشته محمدعلی علومی در نشر آموت منتشر شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 5203

به "رونمایی از کتاب محمدعلی علومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کتاب محمدعلی علومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید