رونمایی از گوشی هوشمند 108 مگاپیکسلی شیائومی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شرکت چینی شیائومی که چند سالی است هم پای غول های فناوری در ساخت گوشی های هوشمند به رقابت می پردازد به تازگی برگ برنده ای در رقابت دوربینی این گوشی ها رو کرده است.

رونمایی از گوشی هوشمند 108 مگاپیکسلی شیائومی

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،شرکت شیائومی از تلفن هوشمند جدید خود موسوم به CC9 Pro که دارای یکی از واضح ترین و بهترین دوربین هایی است که با قیمت معقول می توان خریداری کرد، رونمایی کرد.

دوربین این گوشی با لنز دید عریض 108 مگاپیکسلی وضوح بیشتری نسبت به دوربین 102 مگاپیکسلی GFX 100 فوجی فیلم که دارای حسگری حدود 15 برابر بزرگتر است، دارد.

از این گذشته CC9 Pro چهار دوربین در پشت خود دارد که شامل یک لنز تله 5 مگاپیکسلی x5، یک لنز تله 12 مگاپیکسلی x2، لنز 20 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و یک لنز ماکرو دو مگاپیکسلی هستند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، سامسونگ حسگر 108 مگاپیکسلی خود را با همکاری شیائومی توسعه داد.

لنز 5 مگاپیکسلی x5 از بزرگنمایی ترکیبی از 10 تا 50 برابر پشتیبانی می کند و به این گوشی دامنه زوم بسیار چشمگیری می دهد.

حسگری که در این دوربین تعبیه شده به کاربر اجازه می دهد یک عکس 108 مگاپیکسلی بگیرد و قسمت های مختلف تصویر را با جزئیات در اختیار داشته باشد و بتواند هر قسمت را به عنوان یک تصویر جدا بدون افت کیفیت ذخیره کند.

البته این دوربین در نور کم خیلی خوب کار نخواهد کرد.

این دوربین به طور پیش فرض به عنوان یک دوربین 27 مگاپیکسلی کار می کند و اگر نور کافی موجود باشد، می توان از تمام قدرت 108 مگاپیکسلی این دوربین بهره جست.

تصویری که توسط این دوربین گرفته می شود را می توان برای چاپ یک بیلبورد چهار متری استفاده کرد.

لنز فوق عریض 20 مگاپیکسلی نیز با وضوح فوق العاده از میدان دید 117 درجه برخوردار است.

همچنین CC9 Pro دارای یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است.

شیائومی برای اطمینان کاربران از ثبت عکس های بدون لرزش، CC9 Pro را به لرزش گیر نوری تصویر 4 محوره مجهز کرده است و از فناوری ShootSteady مختص شیائومی نیز برای ضبط تصاویر 4K استفاده می کند.

این دوربین می تواند تصاویر آهسته را با سرعت 960 فریم در ثانیه ثبت کند و حتی دارای یک حالت ویدیویی Vlog برای به حداکثر رساندن دامنه دینامیک است.

این گوشی نیز مانند P30 Pro هوآوی و پیکسل 4 گوگل مجهز به حالت شب است که در هنگام شب یا نور کم از ثبت چندین عکس برای کاهش نویز و بهبود کیفیت تصویر نهایی استفاده می کند.

همچنین برای افزایش نور سوژه می توان از دو چراغ LED استفاده کرد. یکی از این چراغ ها برای استفاده به عنوان چراغ قوه برای افزایش روشنایی محیط در نظر گرفته شده است و دیگری نیز دارای نور ملایم تری برای عکس های پرتره است.

جدای از بحث دوربین که شاخص ترین وجه این گوشی جدید است، نباید از باتری غول پیکر 5260 میلی آمپرساعتی CC9 Pro غافل شد.

از دیگر مشخصات این گوشی می توان به صفحه نمایش خمیده 6.47 اینچی FHD + AMOLED و پردازنده Snapdragon 730G اشاره کرد.

این گوشی دارای حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش و یک ناچ کوچک برای دوربین سلفی در بالای نمایشگر است.

این گوشی از فردا با قیمت 2799 یوان چین یعنی حدود 400 دلار برای مدل 6 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه و 3099 یوان یا 440 دلار برای مدل 8 گیگابایت رم با همان حافظه در چین به بازار می رود.

یک نشخه گران تر نیز موسوم به CC9 Pro Premium Edition به بازار عرضه می شود که دارای رم 8 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی است که 3499 یوان یا 500 دلار قیمت خواهد داشت.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 17170

به "رونمایی از گوشی هوشمند 108 مگاپیکسلی شیائومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از گوشی هوشمند 108 مگاپیکسلی شیائومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید