رییس سازمان هواپیمایی: 40 درصد ناوگان هوایی زمین گیر است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره شرایط ناوگان هوایی ایران گفت: در حال حاضر اگر به معدل سن ناوگان در کشور های پیشرفته نگاهی بیاندازیم، بعضی از آن ها بالای 20 سال است؛ بنابراین شخصا کلمه فرسودگی را نمی پسندم، چون چیزی به نام فرسودگی نداریم و ناوگان باید استاندارد های لازم را داشته باشد تا پرواز کند.

رییس سازمان هواپیمایی: 40 درصد ناوگان هوایی زمین گیر است

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: هم اکنون حدود 330 فروند هواپیما در کشور داریم که از این تعداد 173 فروند عملیاتی است و البته این آمار منهای بالگرد های کشور است؛ بنابراین تقریبا نزدیک به 60 درصد از ناوگان ما فعال و بقیه آن نیز زمین گیر است که دلیل عمده آن به موتور هواپیما بر می شود و بخشی از آن به تامین اقلام و قطعات دیگر بر می شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این مسئله به این معناست که اگر از صحت وسلامت هواپیما مطمئن نباشیم اجازه پرواز به آن پرنده را نمی دهیم، چرا که نگاه ما در حوزه هواپیمایی صفر و 100 است و این نوع نگاه ما را بر آن می دارد که به ناوگان مان این گونه نگاه کنیم و تا استاندارد های لازم را نداشته باشد اجازه پرواز هم ندارد. از سوی دیگر محدودیت ها مانند محدودیت های سرزمینی و آب و هوایی را هم می شناسیم.

محمدی بخش اعلام نمود: در شرایط کنونی باید حداقل 350 فروند ناوگان فعال برای جمعیت کنونی و تعداد فرودگاه های فعلی کشور داشته باشیم تا بتوانیم جوابگوی احتیاج موجود در حوزه هوانوردی به ویژه در بخش مسافری باشیم. البته این احتیاج بدون در نظر گرفتن توسعه در این بخش و افزایش پرواز های بین المللی است. اگر بخواهیم نگاه بلند و برنامه ریزی شده داشته باشیم و نقش خودمان را به عنوان هاب منطقه ای ایفا کنیم و در حوزه پرواز های بین المللی و کارگو توسعه پیدا کنیم، این احتیاج به 500 فروند هواپیما خواهد رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 80436

به "رییس سازمان هواپیمایی: 40 درصد ناوگان هوایی زمین گیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس سازمان هواپیمایی: 40 درصد ناوگان هوایی زمین گیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید