سازمان بهداشت جهانی: ایران در بالاترین سطح کرونا را جدی گرفته است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، امکان دارد آمار مطرح شده تنها یک پنجم شمار واقعی مبتلایان باشد. دلیل این موضوع مانند بسیاری از کشورهای ثروتمند اروپایی محدود شدن تست کرونا به موارد شدید بیماری است.

سازمان بهداشت جهانی: ایران در بالاترین سطح کرونا را جدی گرفته است

یک مقام ارشد سازمان بهداشت دنیای اقدامات ایران در مهار کرونا را باعث شادی گفت و آغاز تست کرونا در مناطق جنگ زده سوریه اطلاع داد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، ریک برنان مدیر منطقه ای سازمان بهداشت دنیای افزود: ایران با شناسایی 13 هزار کیس مبتلا پس از چین و ایتالیا صندلی سوم کشورهای ویروس زده دنیا را به خود اختصاص داده است.

برنان که هفته گذشته پس از انجام ماموریت خود از ایران بازگشت، گفت: امکان دارد آمار مطرح شده تنها یک پنجم شمار واقعی مبتلایان باشد. دلیل این موضوع مانند بسیاری از کشورهای ثروتمند اروپایی محدود شدن تست کرونا به موارد شدید بیماری است.

او افزود: ما فکر می کنیم ضعیف ترین پیوند در زنجیره آنها، داده ها هستند.

مدیر منطقه ای سازمان بهداشت دنیای در این مورد گفت: ایران سریعا توانایی خود را در تست کرونا نشان داد و به همین دلیل شمار مبتلایان به سرعت افزایش می یابد.

ایران در هفته های اخیر سریعا به نقدها مطرح شده از سوی مقامات سازمان ملل علیه دولت در مبارزه با ویروس کرونا واکنش نشان داد.

با این وجود این مقام سازمان بهداشت دنیای از واکنش های تهران راضی و شاد است. وی در این باره افزود: تعهد فوق العاده ای درایران برای مقابله با کرونا وجود دارد و این کشور در بالاترین سطح، مهار کرونا را جدی گرفته است.

به گزارش رویترز مقامات ایرانی با کمبود عرضه دنیای برای تست کرونا و تجهیزات محافظتی روبرو هستند و آن را اثر تحریم های آمریکا می دانند.

دکتر ریک برنان مدیر منطقه ای سازمان بهداشت دنیای/ عکس: AP

برنان تشریح کرد: در ایران از مراکز جدید منطقه ای با ده ها تخت و دستگاه های اکسیژن بازدید نموده است.

با این وجود او گفت: بعضی از تجهیزات محافظت شخصی داخلی، کارمندان بخش بهداشت و پزشکان را در معرض خطر قرار داده اند.

وی در ادامه گفت: ما از اینکه ایرانیان نقاط ضعف خود پذیرفته و به بهبود آن می پردازند، تحت تاثیر قرار گرفته ایم.

این مقام سازمان بهداشت دنیای همچنین از آغاز مراحل تست کرونا در مناطق جنگ زده شمال غربی سوریه در آخر هفته جاری میلادی اطلاع داد. منطقه ای که نیمی از امکانات و ساختارهای پزشکی خود را به دلیل جنگ داخلی از دست داده و میلیون ها نفر در آن آواره هستند. میلیون ها نفر از مردم این ناحیه در کمپ و چادر زندگی می نمایند و خانه، سرپناه و بهداشت درستی ندارند.

حدود نیمی از امکانات پزشکی نیز در این منطقه تحت اختیارمخالفان دولت سوریه واقع شده است و هر روزه بر تعداد آوارگان منطقه اضافه می گردد.

ریک برنان مدیر منطقه ای سازمان بهداشت دنیای در این باره گفت: امیدواریم دستگاه ها و امکانات لازم برای تست کرونا در منطقه به زودی مهیا شده و مراحل تست گیری در میان جنگ زدگان عملیاتی گردد. او افزود: نگرانی ما در خصوص کشورهای همسایه این منطقه نیز بسیار زیاد است.

این مقام سازمان بهداشت دنیای گفت: سوریه تست کرونا در کشور را آغاز نموده است و ترکیه در هفته گذشته از شناسایی اولین موارد مبتلا اطلاع داده است. عراق نیز در هفته گذشته 93 مورد مبتلا را شناسایی کرد.

-

بیشتر بخوانید:

توضیحات نماینده سازمان دنیای بهداشت در خصوص شرایط کرونا در ایران (فیلم)

سازمان بهداشت دنیای: افزایش صعودی کرونا در ایران، ایتالیا، کره جنوبی و ژاپن نگران نماینده است

سازمان بهداشت دنیای: کرونا ممکن است دو سوم مردم دنیا را مبتلا کند

-

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

sale-blog.ir: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 25782

به "سازمان بهداشت جهانی: ایران در بالاترین سطح کرونا را جدی گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی: ایران در بالاترین سطح کرونا را جدی گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید