سالانه به ازای هر سمنانی یک کتاب خوانده می شود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/سمنان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان معتقد است در حال حاضر به ازای هر سمنانی در سال یک کتاب در این استان خوانده می شود.

سالانه به ازای هر سمنانی یک کتاب خوانده می شود

علیرضا شاه حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران و در آستانه هفته کتابخوانی، اظهار کرد: برای افزایش سرانه مطالعه باید منابع کتابخانه ای را به طور مداوم بروز کرد.

وی بر لزوم تجهیز کتابخانه های عمومی به تازه های نشر تاکید کرد و اضافه نمود: تنوع موضوعی و خرید کتاب متناسب با سلایق کتابخوانان و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در افزایش اقبال مردم به مطالعه نقش مهمی دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اذعان به این که باید کتاب در دسترس مردم قرار گیرد، اضافه نمود: ایجاد ایستگاه های مطالعاتی در مراکز جمعیتی و اماکنی که مردم گرد هم می آیند نظیر آرایشگاه ها، بیمارستان ها، مراکز فرهنگی، ادارات، صنوف مختلف، ندامتگاه ها و زندان ها و... می تواند به ترغیب افراد به مطالعه و کتابخوانی نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

شاه حسینی، از ایجاد کتابخانه های تخصصی و مجموعه سازی به عنوان یک راه کار دیگر برای افزایش سرانه کتابخوانی نام برد و گفت: ایجاد کتابخانه های تخصصی نظیر شهرشناسی و استان شناسی، فرهنگ و ادبیات بومی، گردشگری و میراث فرهنگی، دفاع مقدس و ادبیات پایداری و...علاوه بر ایجاد انگیزه بیشتر مطالعه در دوستداران کتاب به افزایش پژوهش ها و کارهای تحقیقاتی و تسهیل در این بخش کمک شایانی می کند.

این نویسنده و پژوهشگر گرمساری با بیان این که با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و به ویژه در سال های اخیر کتاب تقریبا به اندازه کافی در دسترس علاقه مندان کتاب قرار گرفته است، اضافه نمود: باید به ایجاد فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در خانواده ها کمک کرد.

وی بر فرهنگ سازی در نهاد خانواده و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان در همین ارتباط نشست های متعددی با آموزش و پرورش استان داشته و این نشست ها که بالغ بر 12 نشست مشترک بوده در نهایت به ایجاد هسته های مطالعاتی در مدارس منتهی شده که انتظار داریم با اجرایی شدن آن به تعمیق فرهنگ مطالعه در این نسل کمک شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان بر لزوم آموزش مطالعه به بچه ها و نوجوانان تاکید کرد و گفت: کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در این بخش نقش مهمی می تواند ایفا کند.

وی با اشاره به عدم دسترسی مناسب برخی بچه ها روستایی به کتاب گفت: برخی روستاها که جمعیت کمتری دارند عموما از این خدمات محروم هستند که باید به رفع این مشکل هم کمک کرد. ضمن این که کتب موجود در برخی از کتابخانه ها فرسوده شده و ممکن است از نظر بصری در انگیزه افراد به خصوص بچه ها و نوجوانان برای خواندن و مطالعه کتاب تاثیر سوء داشته باشد.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سامی: مجله سامی، وبلاگ نقد و بررسی کالاها و اخبار تولیدات صنایع

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22608

به "سالانه به ازای هر سمنانی یک کتاب خوانده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه به ازای هر سمنانی یک کتاب خوانده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید