سلامت خود را با نقاشی روی پوست تخمین بزنید ، از عبور سیاره از کنار زمین با سرعت 46 هزار کیلومتر تا علائم مختلف کرونا

به گزارش مجله یک کامپیوتر، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

سلامت خود را با نقاشی روی پوست تخمین بزنید ، از عبور سیاره از کنار زمین با سرعت 46 هزار کیلومتر تا علائم مختلف کرونا

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

اعطای تسهیلات به استارت آپ های حوزه اینترنت اشیاء تا سقف 200 میلیون

مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ما حاضریم از استارت آپ هایی که در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین، فناوری های مرتبط با تولید هوشمند حوزه هستند حمایت کنیم. به همین منظور مبلغ تسهیلات وام 200 میلیون تومان کم بهره است که می تواند به وام بلاعوض تبدیل شود.

با کشیدن مداد ها روی پوست؛ وضع سلامت خود را مشاهده کنید

روزی افراد می توانند با برداشتن مداد و کشیدن یک وسیله بیوالکترونیک روی پوست، شرایط سلامتی خود را مشاهده کنند. این مطالعه گروهی از دانشمندان است که نشان دادند ترکیب ساده مداد و کاغذ می تواند برای ساخت دستگاه هایی که ممکن است برای مشاهده سلامت افراد استفاده شود، مفید باشند.

نانوذرات ورم مفاصل را در روماتیسم کاهش می دهد

فلز روی (Zn) برای حفظ هموستازی طبیعی استخوان بسیار حیاتی است و بسکمک از بیماران مبتلا به روماتیسم از کمبود این عنصر رنج می برند.

همچنین یافته های محققان نشان می دهد که گلوکونات روی به صورت مکمل می تواند در کاهش این بیماری موثر باشد. محققان موسسه علوم و فناوری نانو در موهالی، نانوذرات را با کیتوزان ترکیب و گلوکونات روی را به آن اضافه کردند و در نهایت فرمولاسیونی به دست آمده که برای کاهش شدت روماتیسم مفصلی مناسب است.

محققان برای حشرات کوله پشتی طراحی کردند

این دوربین که ویدئو های ثبت شده اش را با سرعت یک تا پنج فریم در ثانیه به یک تلفن هوشمند منتقل می کند، روی یک بازوی مکانیکی واقع شده است و از همین رو 60 درجه آزادی دارد و این به بیننده امکان می دهد حتی عکس های پانوراما ضبط کند یا یک شیء متحرک را ردیابی کند.

این دوربین همچنین مصرف انرژی بسیار پایینی دارد و عکس های با وضوح بالا می گیرد. این تیم تحقیقاتی برای نشان دادن ویژگی های این سیستم که فقط 250 میلی گرم وزن- تقریبا یک دهم وزن یک کارت بازی- دارد، آن را روی یک سوسک زنده و روبات های اندازه حشره سوار کردند.

سیارکی با سرعت 46 هزار کیلومتر بر ساعت از کنار زمین گذر می کند

یک صخره بزرگ فضایی که با سرعت 46 هزار کیلومتر در ساعت حرکت می کند قرار است در 24 جولای (سوم مرداد) از کنار زمین بگذرد. این سیارک که 2020 ND نام گرفته، قطری 170 متری دارد و تخمین زده می شود از فاصله 5.5 میلیون کیلومتری زمین گذر کند.

با علائم مختلف و به روز بیماری کرونا آشنا شوید

محققان کالج کینگ لندن 6 نوع متمایز از کووید 19 را با علائم خاص خود شناسایی کرده اند. این کشف به پزشکان کمک می کند بیمارانی که در معرض بیشترین خطر قرار دارند را شناسایی کنند. پزشکان معتقدند اشکال مختلف بیماری شدت آن را در مبتلایان مشخص می کند و همینطور نشان می دهد کدام دسته از بیماران بستری شده در بیمارستان نیازمند دستگاه های کمک تنفسی هستند.

ماسک نانوی N95 ویژه بچه ها تولید و عرضه شد

شرکت تاپتک (TOPTEC) که با استفاده از نانوالیاف، ماسک های N 95 تولید می کند، اقدام به تولید ماسک های ویژه بچه ها کرده است. ایربون به صورت اختصاصی برای استفاده بچه ها طراحی شده است و فناوری آن مشابه ایرکوئین است. در هر دو ماسک، نانوالیاف به کار رفته است تا امکان فیلترکردن بیش از 97 درصد ذرات فراهم شود. این ماسک ها به گونه ای ساخته شده است که قابلیت تنفس مناسبی داشته و بسیار راحت هستند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 36795

به "سلامت خود را با نقاشی روی پوست تخمین بزنید ، از عبور سیاره از کنار زمین با سرعت 46 هزار کیلومتر تا علائم مختلف کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلامت خود را با نقاشی روی پوست تخمین بزنید ، از عبور سیاره از کنار زمین با سرعت 46 هزار کیلومتر تا علائم مختلف کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید