سهم شرکت های خارجی در درآمدهای زنجان 40 درصد است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران و به نقل از استانداری زنجان، اسداله درویش امیری در جلسه شورای اداری استان با بیان این که حضور سرمایه گذاران خارجی، تاثیر مثبت و مستقیمی در رشد اقتصاد استان داشته و تراز سرمایه گذاری ارزی و ریالی استان را بالا برده است، اظهار کرد: با 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری شرکت های خارجی، 4 هزار و 877 شغل در استان زنجان ایجاد شده است.

سهم شرکت های خارجی در درآمدهای زنجان 40 درصد است

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تا انتها شش ماهه اول امسال در مجموع، 181 میلیارد تومان توسط این شرکت ها به سبد حقوق گمرکی استان واریز شده است، اضافه نمود: از سال 94 تا شهریور امسال، 700 میلیارد تومان مالیات از این شرکت ها دریافت شده است.

درویش امیری با بیان این که سهم شرکت های خارجی در درآمدهای استان 40 درصد است، ادامه داد: در شش ماهه اول امسال از 57 هزار واحد صنفی در استان که تنها تامین 3.5 درصد درآمد استان بر دوش آن هاست، 17 میلیارد و 600 میلیون به درآمد استان یاری شده درحالیکه یک شرکت خارجی به تنهایی بیش از 151 میلیارد تومان مالیات به حساب استان واریز نموده است.

استاندار زنجان ادامه داد: متاسفانه بعضی افراد به دلیل عدم اطلاع دقیق یا داشتن اطلاعات نادرست و یا اَغراض شخصی و تامین منافع خود، مطالبی را علیه سرمایه گذاری خارجی بیان نموده و در پی فراری دادن این شرکت ها و سرمایه گذاران از زنجان هستند.

درویش امیری با بیان اینکه آشفتگی امروز اقتصادی، مختص خرید و فروش مایحتاج عمومی مردم نبوده و آثارش در فراوری، اقتصاد و اشتغال کشور نیز مشاهده می گردد، گفت: وضعیتی که در کشور پیش آمده، متاثر از شرایط مختلف مانند شرایط جهانی، تحریم های خارجی، مسائل داخلی و برخی بی اعتمادی ها و نگرانی های مردم نسبت به آینده است و بخشی هم از ضعف مدیریت، نظارت، کنترل و عدم برخورد متناسب با متخلفین و محتکرین ناشی شده و بخشی بدلیل حرص و طمع در جامعه است چرا که علی رغم وجود محصولات و مواد غذایی به اندازه کافی، باز هم عده ای اقدام به خرید مازاد احتیاج خود می نمایند.

وی با بیان این که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید محور اصلی تدوین کارنامه چهل ساله نظام جمهوری اسلامی در استان باشد، تاکید نمود: باید کارنامه 40 ساله هر دستگاهی، تهیه و دستاوردهای مختلف در همه سطوح در این کارنامه آورده گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1820

به "سهم شرکت های خارجی در درآمدهای زنجان 40 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم شرکت های خارجی در درآمدهای زنجان 40 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید