شماره 77 مجله سینما و ادبیات منتشر شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شماره 77 مجله سینما و ادبیات مربوط به دی و بهمن 98 با ویژه نامه برای یورگوس لانتیموس، کارگردان مطرح یونانی منتشر شد.

شماره 77 مجله سینما و ادبیات منتشر شد

به گزارش خبرنگاران این شماره نخستین شماره پس از فوت همایون خسروی دهکردی، مدیر مسئول نشریه است،

سینماگر اصلی این شماره یورگن لانتیموس، کارگردان مطرح یونانی است که با فیلم های کشتن گوزن مقدس، دندان نیش، سوگلی و... در میان مخاطبان ایرانی هواداران فراوانی دارد.

بخش سینه فیل این شماره به سراغ ژان دوشه، یکی از اصیل ترین سینه فیل های دنیا رفته است که مدت کوتاهی است از درگذشت او می گذرد. به ژان دوشه به خاطر نقش و اثری که در سینما و ادبیات سینمایی فرانسه و حتی دنیا دارد، لقب سقراط سینما داده اند.

این شماره همچینین میزبان میزگردی درباره سینمای اجتماعی ایران با حضور ابوالحسن داوودی، رسول صدر عاملی و مازیار میری است.

خیابان و رمان محور بخش ادبی این شماره است. منظور از خیابان در اینجا در معنای بودلری آن است، به مثابه محلی برای برخورد چشم ها با یکدیگر. در پرونده مجله در این باره درباره خیابن هایی می خوانید که تاریخ و ادبیات را روایت نموده اند.

پرونده هنر و سیاست در این شماره درباره جان برجر رمان نویس، شاعر، منتق هنری، نقاش و فعال نامدار بریتانیایی ست. برجر یکی از جسورترین نویسندگانی است که نقدهای بی پروا و تند و تیزش در دهه های اخیر وجه ماندگار کارنامه روشنفکری اوست.

ایرلندی جدیدترین فیلم مارتین اسکورسیزی نیز در این شماره با مصاحبه ای خواندنی با اسکورسیزی و تحلیل های جالب معرفی شده است.

فراموشی موضوع بخش هیروگلیف این شماره است. فراموشی نقصان حافظه یا تن سپردن به مرور زمان نیست. فراموشی چنان که بلانشو می گوید ناتوان ساختن تجربه ای از هول دنیا است که بدون آن امکان کلمه محال می گردد.

گفت وگوی والتر سالس با چهار فیلمساز آرژانتینی که زوایای پیدا و پنهان سینمای معاصر آرژانتین را نشان می دهد، را هم می توانید در این شماره بخوانید.

شماره 77 مجله ادبیات و سینما با قیمت 17000 تومان به بازار نشریات آمده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس‌ها

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 20780

به "شماره 77 مجله سینما و ادبیات منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره 77 مجله سینما و ادبیات منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید