شکست حزب حاکم استرالیا در نظرسنجی های انتخاباتی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- نتایج تازه ترین نظرسنجی دراسترالیا نشان می دهد که ائتلاف محافظه کار احزاب ملی - لیبرال احتمالا شکست سنگینی از حزب دست چپی و مخالف دولتی لیبرال در انتخابات قریب الوقوع فدرال استرالیا در اواخر اردیبهشت ماه 98،خواهد داشت.

شکست حزب حاکم استرالیا در نظرسنجی های انتخاباتی

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران، چهل و ششمین انتخابات فدرالی و سراسری این کشور برای انتخاب نمایندگان مجلس، نخست وزیر و دولت آینده این کشور به طور رسمی روز 18 ماه مه (28 اردیبهشت 98) برگزار خواهد شد.انتخاباتی که از مدت ها پیش کمپین های انتخاباتی آن فعالیت خود را آغاز نموده اند.

تارنمای مرکز افکارسنجی نیوزپل با انتشار گزارشی خاطرنشان کرد: آنالیز ها نشان می دهد که حمایت از حزب راست افراطی یک ملت 11 درصد نسبت به دوسال گذشته کاهش نشان می دهد . این حزب افراط گرا با آرای ضد مهاجرین خارجی به ویژه مسلمانان و سایر احزاب کوچک مستقل درصدد هستند که در انتخابات سراسری پیش روی استرالیا بتوانند با احزاب لیبرال و ملی بر سر تعداد محدودی از جایگاه های مجلس رقابت نمایند.

این درحالی است که رسوایی های سیاسی و منازعات درونی در حزب یک ملت فاصله این حزب را با دیگر احزاب بزرگتر دراین انتخابات شدت بخشیده است.

طبق نتایج این افکارسنجی این حزب افراطی کوچک اما بانفوذ استرالیایی صرفا قادر به 4 درصد آرای انتخاباتی در روز 18 ماه مه (28 اردیبهشت98) خواهد بود.

نتایج منتشره نظرسنجی مرکز افکار سنجی نیوزپل همچنین حاکی است: اگرچه رای دهندگان محافظه کار استرالیایی تمایل دارند که از دولت کنونی به رهبری اسکات موریسون حمایت نمایند، اما گزارش های این مرکز حاکی است که اسکات موریسون تاکنون درنظرسنجی های به عمل آمده پیروز به پیروزی نشده است.

در این نظرسنجی جدید که نتایج آن در هفته جاری منتشر شده ، حزب کارگر به رهبری بیل شورتن 52 درصد آرای انتخاباتی را در قبال 48 درصد آرای دولت کنونی به رهبری اسکات موریسون نخست وزیر ، متشکل از ائتلاف احزاب ملی- لیبرال به دست آورده است.

این نظرسنجی در روزهای 11 تا 14 آوریل امسال با مشارکت یک هزار و 697 استرالیایی اجرا شده است.

نظرسنجی هفته گذشته نیوزپل در خصوص پیروز احتمالی انتخابات آینده فدرال استرالیا نیز نتایج مشابهی داشت.

چهل و ششمین انتخابات فدرال استرالیا که قرار است اواخر اردیبهشت ماه اتی برگزار گردد، مهمترین رویداد سیاسی در این کشور محسوب می گردد که منجر به تشکیل مجلس، انتخاب نخست وزیر و کابینه دولت خواهد شد.

انتخابات فدرالی استرالیا به طور معمول هر سه سال یک بار برگزار و هدف از برگزاری آن مشخص سرنوشت وجهت گیری سیاسی - مالی این کشور با مشخص چهار فرد - گروه تصمیم ساز و اجرایی مهم شامل 76 عضو مجلس سنا، 151 نماینده مجلس نمایندگان، نخست وزیر و کابینه دولت است.

آساق**1599 **1600

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6528

به "شکست حزب حاکم استرالیا در نظرسنجی های انتخاباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست حزب حاکم استرالیا در نظرسنجی های انتخاباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید